urigeller Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Leste lenger ned om ei som hadde blitt dårlig behandlet på Ahus og mange henger seg på og kritiserer sykehuset. Jeg vil bare si at jeg har født to barn på Ahus (2002 og 2005) og har vært kjempefornøyd begge gangene! Supre jordmødre, leger og barnepleiere! Følte meg trygg fra første stund og det er viktig. Sånn - da er det sagt!
HulaHula Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Så lett å henge sæ opp i d negative som skjer.. Så få som skryt av sånne ting..
Ioren Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Takk For en førstegangs som er helt blank (og langt "hjemmefra") er det veldig lett å henge seg opp i alt det negative som kommer om Ahus.. Jeg har faktisk seriøst vurdert muligheten for å reise til Trøndelag for å føde "hjemme" på Levanger, for å slippe Ahus, etter alt jeg har lest her inne.. Og jeg synes det er litt drøyt når vi "skremmer opp" hverandre slik at folk faktisk vurderer å frivillig reise 60 mil for å føde når man bor 7 minutter unna et sykehus... Men, så har jeg jo bare gode erfaringer selv, fra tidlig UL, ordinær UL, et par andre kontroller og slikt... Og har nå tatt meg selv i nakken og bestemt meg for at jeg må tenke på mine egne erfaringer, ikke henge meg opp i andres... Selvfølgelig skal man også ta med seg andres erfaringer, men når det hver gang det er snakk om Ahus utvikler seg til en "heksejakt" der det kun kommer negative ting fram, så bør folk tenke over at det sitter folk som i utgangspunktet ikke har noe problem med Ahus og blir skremt.. Ordentlig skremt...
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Jeg vil si at oppfølgingen jeg fikk av ahus var helt super. Det at anestesilegen min ikke kunne sette spinalbedøvelse har ingenting med sykehuset å gjøre. Jeg ble utrolig godt ivaretatt i svangerskapet.
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 alle mine venninner har født, opptil flere ganger, på ahus og er superfornøyde!! så jeg er ikke bekymret for å føde der. det vil alltid være noen som har opplevd noe negativ..på alle sykehus.
Mariana_K Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Takk! :-) Det er godt for oss som skal føde der å høre noe godt om sykehuset også... Man blir jo ikke mindre nervøs av å høre så mye negativt like før man skal føde...
urigeller Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2007 Det er klart at sykehuset bærer preg av å være gammelt og litt slitent (det er jo nettopp derfor det pusses opp nå...), men jeg skal love dere at man BRYR SEG KATTA OM hvilke farger det er på veggene når man ligger der og er i fødsel! Det som er viktig er at personalet klarer å formidle en trygghetsfølelse og at man føler seg godt ivaretatt som fødende. Jeg fikk smertestillende da jeg ba om det og mine ønsker ble respektert. På barsel fikk jeg som førstegangs god hjelp med amming og barnestell. Vi møtte kun superhyggelige ansatte og er som sagt veldig fornøyde! Kan trygt anbefale Ahus. Lykke til med fødsel alle sammen!
Gøril og Jesper :) Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Jeg må også få komme med gode ord til Ahus. Da jeg fikk premature rier så fikk jeg komme inn der (hadde ikke fødeplass der i utgangspunktet, men ringerike tar ikke mot noen før etter uke 35.. Nå skal jeg heller ikke føde på ringerike lengre, men det er en annen historie). Da ble jeg møtt av en herlig jordmor, som hele tiden var der for meg. Og når skiftet hennes var over, fikk jeg en ny jordmor som var akkurat like god. De sa at det var veldig fint at jeg hadde skrevet ned et ønskebrev for fødsel, for da var det mye lettere å gi meg den oppfølgingen jeg ville, og de visste hvordan de skulle forholde seg til meg.. De passa så godt på meg, og lille vennen i magen. Legene som tok UL var også veldig flinke og hyggelige, og jeg hadde det veldig bra sånn sett når jeg var der. Pga ønskebrevet mitt, der jeg hadde skrevet at jeg ønsket at mannen skulle få være sammen med meg til enhver tid, så fikset de et eget rom til oss. Jeg var ikke i fødsel, og de trodde ikke jeg kom til å føde, så det var absolutt ingen grunn til at han skulle være der.. i utgangspunktet fikk han nemlig ikke.. Men etter å ha lest brevet mitt, så ordna de det allikevel. Så det lønner seg å skrive et ønskebrev.. Jeg kan ikke si noe ang fødsel og sånn. Skal ikke føde der, men har i allefall veldig positiv oppfatning av Ahus nå. Jeg var også litt skeptisk i starten av alle innleggene her på bim. Man må vel skaffe sin egen erfaring, og ikke høre på de andre.
Mild, Marcus & Mille Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Må bare si at det ikke var meningen å henge ut Ahus med innlegget mitt. Nevnte ikke i innlegget at det var Ahus jeg fødte på en gang. Var veldig fornøyd med folkene på føden (utenom anestilegen) og hjelpen jeg fikk der før fødsel. Barsel er jeg veldig misfornøyd med da, men er nok bare jeg som har hatt maks uflaks med personalet. De fleste andre jeg har snakket med har gode erfaringer med Ahus. Vil ikke fraråde noen å føde på Ahus - er rimelig sikker på at jeg hadde vært fornøyd om det ikke hadde vært for epiduralen. Den ødela liksom alt.
Ioren Skrevet 14. juli 2007 #10 Skrevet 14. juli 2007 Vil bare påpeke at jeg ikke sikta til noe spesielt innlegg, det er mer hele "stemningen" som er rundt Ahus her inne om du skjønner... Selvfølgelig skjønner jeg at noen har dårlige opplevelser, det kan man ha på alle sykehus, men det virker som at hver gang noen nevner noe om Ahus, enten det er positivt eller ikke, så ender liksom alltid tråden i negativitet på alle måter... Det er det jeg er litt "lei" av...
twoboys & a girl Skrevet 14. juli 2007 #11 Skrevet 14. juli 2007 Skal føde på a-hus, men har bare hørt en dårlig ting om a-hus da. Mye godt. Var på ul der i uke 12 og ble kjempe godt tatt i mot, skal ha ny ul på torsdag. Kjempe bra at det positive kommer frem for de som skal føde der:o)
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 14. juli 2007 #12 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har vært 2 ganger på føeden på A-Hus, en gang pga mistanke om vannavgang ogen gang pga lite liv.Begge gangene var om natta da jeg jeg kom inn, ble møtt av noen fantastiske jordmødre og legen (e) som var der var også kjmpehyggelige å snille. Følte at jeg ikke behøver å være redd for å føde der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå