Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 3 åringen min sa i går at pappa slo han i magen og på handa, var ingen merker der og så etter 5 minutter sa han at pappa var snill. Spurte om pappa slo på magen, da var svaret NEI. Så hva skal jeg tro ? Faren virket sjokkert og ble lei seg når jeg fortalte hva ungen sa, og vanligvis så er han veldig tålmodig så har vanskelig for å tro at han kan finne på å slå ungen selvom ungen blir vanskelig. Hva skal jeg gjøre ? Hvis faren faktisk har slått ungen så er det ingen tvil, da flytter jeg ut med barna. Men 3 åringen sier først det ene og så noe helt annet !
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Nei vet du, stol på mannen din du-gutten min er bare 2,5 men han pleier å si det samme. PLutselig er bestemor slem,så er bestemor snill,så har plutselig e slått han etc. Du ser jo hvordan mannen din reagerer-om han hadde gjort det så hadde det vært større sannsynlighet for at han bare hadde avfeid det. Men han virka jo lei seg og bekymra ikke sant?
Libido- Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 hehe barn sier de utroligste ting, dette var ikke det værste =)
Anne-B. Skrevet 13. juli 2007 #4 Skrevet 13. juli 2007 Pappa har nok neppe slått ham, men kanskje han har snakket litt strengt til ham da han hadde gjort noe han ikke fikk lov til? Om barnet blir slått av far eller noen andre, så vil jeg tro at du merker det på annen type oppførsel. Pass deg for å legge ord i munnen på barnet, bare. Barn sier så mye, datra mi forteller feks historier om "gammelmannen", og en dag hadde han smurt syltetøy på rompa hennes. Dette er fri fantasi, fordi vi kjenner ingen gammel mann som hun pleier å være alene hos. Om hun sier dette til noen som ikke kjenner oss så veldig godt, så kan det jo høres ganske skummelt ut.
Gjest -<<- Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Det er absolutt ikke uvanlig å lyve om denslags i denne alderen. Yngstes treårige kamerat kunne her om dagen berette at mamma og pappa låste ham inne i boden mens de spiste kake hver kveld, og han fikk ikke, og hvis han tok kake så slo de ham og var strenge og ropte høyt. Jeg avventer nok telefonen til barnevernet litt, likevel. =)
Libido- Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 hehehe huff.. er jo skummelt også.. Tenk når de blir trodd! Heldigvis sier de et eller annet som ikke helt får det til å stemme, slik som å spise kake.. hehehe =)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Venninen min er noe av det godeste som går her på jorden. En dag vi var i butikken sammen hadde hun med seg sønnen sin. Han ville ha en pose med sjokolade, men hun sa at han ikke kunne få i dag, for det var lørdag imorgen og da skulle han få. Da legger den alltid snille gutten seg ned på gulvet og vråler ut "MAMMA SLO MEG I HODET" Det er ikke noe godt å høre barnet si, men det gikk en dame forbi som sa at det var som å se en dejavu av hennes sønn da han var på samme alder og ikke fikk godterier på butikken.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Jeg ser ikke bort i fra at sønnen din kan ha blitt slått, uansett hadde jo ikke mannen din innrømmet det, så sant han var helt dum! Akkurat sånne ting tar jeg alvorlig på, om det kommer fra 9åringen eller 2åringen eller 3åringen. Kanskje han har fått beskjed om at han får en leke osv om han ikke sier no? Kjenner til mye av det... Så kanskje sønnen din glemte seg bort litt, men kom på leken, og da sa han nei. Ps. Man får ikke merker av slåing...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Hvordan kan jeg finne det ut om han har blitt slått eller ikke ? Vil jo ikke legge ord i munnen hans heller. Tar dette på alvor, og kommer til å passe på dag og natt nå til jeg får ro i sjelen. Men akkurat nå så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, er jo litt i tvil om det er sant ellers ville jeg ha sparket mannen ut på dagen. Men siden ungen går fram og tilbake med påstandene så vet jeg helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Hvilken andre tegn viser barn som har blitt slått ?
Libido- Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 ehm.. hvor godt kjenner du egentlig din mann?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Libido, du har ingen 3-åring du, skjønner jeg. Ærlig talt, stakkars mann hvis dette er det eneste som skal til før han blir mistenkt for å være barnemishandler! Min datter ser meg rett i fjeset og sier "ikke slå meg" eller "du slo meg" - enda jeg aldri har smekket henne på hånda engang! Hun har nok lært en ting og to i barnehagen, tenker jeg, og der har hun fått seg et par dytt, bitt og slag også. Nei du, det ville jeg ikke tenkt på engang, med mindre det er heeelt andre tegn som får deg til å lure.
Butterfly_Flip Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Heheheheheh... må bare si dette jeg da... Jeg gikk visst rundt til folk å sa at jeg ikke fikk mat....
Gjest Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 hehehe, og vet du hva jeg sa til dagmammaen min? Ar mormor mi hadde sparka meg i panna derfor hadde jeg blåmerke der!! hahahaha, mormor er bitter enda idag ;P
Tokatter_USA Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Det var min reaksjon også, Libido. Anonym over her misforstod deg visst litt. Etter alle disse innleggene er HI ennå usikker på om mannen hennes har slått ungen, til tross for en reaksjon fra ham, som selv på meg, som bare leser det, får ham til å virke ganske uskyldig.
alenemamman til lille Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 jeg ville nok tatt det med en klype salt ja...i den alderen sier de nye... jeg har jobbet i bhg og der er nok alle misshandlet av foreldrene sine hvis man skal gå ut fra at barna en eller annen gang sier de har blitt slått av mor eller far
Silja FullFres McQueen Skrevet 14. juli 2007 #16 Skrevet 14. juli 2007 Herregud anonym, du har virkelig misforstått! jeg mener at ungen dikter det opp! At 3 åringer har fantasi og sier alt mulig rart. Kanskje du skulle lese litt bedre neste gang. Dust. Libido-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå