caringmum ! Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Noen her inne som har tenkt å ta denne blodprøva ? Hvilken holdning ble dere møtt med hos lege/jordmor i forhold til dette ?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Legen tok en prøve på meg, men det var ikke blodprøve....det ble tatt en prøve av slimhinnene "nedentil" under en GU. Fikk påvisst streptokokk bakterier så beskjed ble gitt til fødestuen så de skal være klar over det. Vet ikke helt hva det betyr men hun, legen, sa at det var ikke farlig for det var ingen økning av verdiene....(var vel litt satt ut av beskjeden for jeg tenkte ikke på å spørre der og da hva hun mente) Jeg trengte ikke å spørre legen om hun kunne ta en prøve av meg, så med holdning vet jeg ikke hva du kan forvente....tror nok de er proffe nok til å skjønne at du kan være bekymret! Uansett, stå på ditt! Lykke til..
purple Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Hei. Denne prøven burde alle gravide tatt. Jeg skal forlange denne prøven. Barnet kan nemlig bli smittet under fødselen og få alvorlig komlikasjoner. Ei jeg kjenner mistet barnet etter fødsel pga denne bakterien. De visste ikke at moren hadde denne bakterien på forhånd. Vet de det på forhånd tar de forhåndsregler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå