Gå til innhold

Noen som kan hjelpe??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 9mndr.som plutselig en dag var full i utslett. Det er mest på ryggen,men også litt på magen. Det er masse små prikker me røde runde flak rundt om kring. Når jeg kjenner på huden er det akkurat som små sandkorn.... Har vært hos to leger,den ene sier at det er bare noe små barn får av og te mens den andre sier at det helt klart er noe gutten ikke tåler.... Skal reise på ferie,men må si jeg er ikke særlig lysten å reise nå...off... Har noen opplevd lignende?? Hva gjorde dere? Takk.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har.. fikk beskjed å begynne med å kutte ut jordbær og bruke mild vask, slutte med såpe og sånt.. hjalp ikke så kutta ut banan og, og nå har det vært borte en stund..

var barneeksem.. men han KLØDDE.. skikkelig.. han klorte seg skikkelig opp.

bruker nå bare olje i vannet hans, kutta ut såpe, og smører han inn med en fet krem hver dag!

jeg hadde mye allergi når jeg var liten, og fikk beskjed om at har en av foreldrene det er det 25% sjanse at barnet får, har begge er det 50%..

Skrevet

Takk for svar. Jordbær har han ikke fått...heller ikke banan...Bruker babyline produkter da de skal være fri for allergi fremkallende stoffer og vasker klærne me kun vaskepulver som er anbefalt av naaf.... Får ikke melk eller egg produkter... Uff...jaja... Smører med apo base krem,har olje i vannet. Hva smørte du din baby med?Siden han klødde.

Skrevet

jeg smører han fortsatt inn med den fete kremen, canoderm 5 %..

bada han i vann som var kokt inn med kli(ha en håndfull kli i en pose), klødempende det og.. og så spurte jeg på apoteket hva de anbefalte av salver som var klø dempende og fikk da A-DERMA cytelium.

er mye rart de små kan reagere på, og er ikke lett å finne ut hva det er.. var helt forferdelig her når det pågikk, hele bryst,rygg og oppover hodebunn! fant heldigvis fort ut hva det var.. man må bare prøve seg frem.. men ikke prøv mere enn en ting av gangen, og gi det et par tre dager!

lykke til :)

Skrevet

Min lille pode fikk også sånn utslett. Virket ikke som han var plaget av det (klødde ikke el.l) og han hadde ikke noe feber eller var slapp. Siden han ikke får annet enn mm (5 1/2 mnd) tenkte jeg ikke på med en gang at han kunne ha reagert på noe mat. Men utlettet forsvant da JEG sluttet å spise jordbær. Virket rett og slett som han fikk allergisk reaksjon på det gjennom morsmelka...

Skrevet

Jenta vår på 10 mnd. har det. Har prøvd feite kremar som essex ol. det som hjalp best var rein alovera.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...