KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. juli 2007 #1 Skrevet 13. juli 2007 Har hatt utrolig mye kynnere i det siste som er så vonde at jeg kan ligge i sengen å grine. Det kan beskrives som kraaftige mensensmerter helt nederst i livmoren, å liksom "stråle" bakover til korsryggen. Jeg er i uke 25, å har fått beskjed om å se på klokken når hver kynner slutter, så jeg gjorde det nå å det er mellom 4 til 6 min mellom hver nå, jevnt. Kan det være noe på gang, eller skal jeg bare slappe av å ikke gjøre noe med det..? Litt bekymret jeg nå..:S
lotta72 har fått Anders Skrevet 13. juli 2007 #2 Skrevet 13. juli 2007 Ring heller en gang for mye synes nå jeg. Ta kontakt med føden med en gang.
M*A*S*H* Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 Ring føden nå med en gang og be om råd. Lykke til!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Har du ringt føden? Jeg vill kommet meg til føden hadde jeg vært deg. Dersom det er fødsel/modning som har startet nå, noe som er altfor tidlig, bør de få stoppe opp før det har gått for langt! Lykke til! Klem
Neetamor-mednyspire Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 har du kontaktet føden? lykke til!!
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2007 Hei! Tusen takk dere som har svart. Jeg ringte føden, å de har lunsj nå, men skal være der halv 1 så skal de sjekke meg. Uff, håper virkelig ikke det er noe på gang... :-( !
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Bra at de tar deg inn for en sjekk! Lykke til, og oppdater oss etterhvert =0)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 hadde det sånn i forrige svangerskap. Sterke kynnere hvert tredje minutt, helt regelmessig. Det var ufarlig og det gikk helt fint, jenta mi ble født en uke før tiden. men ble sykemeldt og fikk beskjed om å ta det med ro. Håper alt går bra med deg!!
nudi *fødeklar* Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 Hei. Håper alt går bra med deg i dag;)
Ioren Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 Du burde absolutt dra på føden ja, ser du har fått det tipset og vært i kontakt med dem.. Kynnere kan gå over i premature rier, og fødselen kan starte, derfor bør du alltid hvis du er bekymret ta en telefon til føden. Jeg har allerede ringt føden et par ganger på grunn av kynnere, fordi min storesøster gikk med vonde kynnere en stund, før hun fikk datteren sin i uke 30. Hun har fått høre i ettertid at fødselen kunne vært stoppet om hun hadde ringt dem tidligere. Derfor kommer jeg til å fortsette ringe om jeg er bekymret for noe... Lykke til Kristine
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. juli 2007 Hei igjen jenter! Koselig å se at så mange bryr seg:) Tok urinprøve, UL, gyn. undersøkelse, å ALT sto bra til! Lille gutten min ligger med hodet ned, men det gjorde ingen ting. Han var så nydelig!Lå der i den typiske fosterstillingen med armer og ben i kors. Han var så god å rundt ut å! Hu tippa at han veier rundt 600g. Morkaka mi som de på UL i uke 18 så at var for langt nede, har flyttet seg langt opp så det er heller ingen problem enger.Helt herlig. Angående kynnere, så sa dem at siden jeg er så ung og slank, kjenner jeg ting mye lettere, derfor ble det veldig ekstremt i mitt tilfelle. Fikk bare beskjed om å ta det med ro når kynnerne kommer, ellers bare leve som normalt. Åh, så utrolig glad for at det ikke var noe på gang.. De på føden var så utrolig flotte med meg, å sa at det var det eneste riktige av meg å gjøre med å komme:) Så jeg sier som de fleste andre her inne, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite;)
♥lurelure♥ Skrevet 13. juli 2007 #14 Skrevet 13. juli 2007 Hei! Jeg er 25+5 i dag og har hatt kynnere en gang denne uken og en gang forrige (begge på nettene). jeg ringte legen min og hun sa at det var helt vanlig og kom til å gå over innen 1-2 timer. Om det ikke gjor det skulle jeg ta kontakt igjen. Men det gikk over. Men var veldig vondt, jeg klarte ikke ligge og måtte stå gjennom det hele. men det er godt å vite hva det er så en slipper å bekymre seg. Lykke til videre og håper det blir mindre av kynnerne fremover;)
Athravil Skrevet 13. juli 2007 #15 Skrevet 13. juli 2007 Kynnere er slitsomt. Snakket med legen i går siden jeg har hatt mye av det i det siste, føles som de er der konstant, men heldigvis ikke særslig vonde. Slappe av eller gjøre noe annet enn akkurat det man gjør når kynner starter var det beste rådet hun kunne gi der og da. Ellers bare følge med og ta kontakt om det ble værre og om det skulle komme blod/farget utflod, da burde det sjekkes opp igjen. Man merker det i ulik grad, men "alle" har det så i utgangspunktet betyr det ikke at noe er galt, bare at livmoren øver seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå