Gå til innhold

Tips til en liten kar som ikke vil ha flaske???


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

- jeg mater ikke babyen men "en annen" kan gi flaske

- trene litt hver dag

 

 

bla bla...

 

 

noen som har andre tips? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo prøve med litt sukkervann på flasken, det er søtt og godt, kanskje han suger da? Eller evt dyppe smokken i morsmelk/sukkervann eller noe annet søtt før du gir flasken?

 

Være tålmodig! Om han begynner å gråte, ikke stress med flasken! Ta ham heller ut på stellebordet en liten stund, ro ham ned og prøv igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lille frøkena mi ville heller ikke ta flasken første gang vi prøvde, men ha tålmodighet så tar han den nok litt etterhvert. Tror ikke mi helt skjønte det første gang, i tillegg til at de er vant med hud mot hud når du ammer. Jeg presste ut litt melk i munnen hennes fra flasken og da skjønte hun det.

 

Jeg holder også gjerne hånden hennes eller stryker på kinnet når jeg gir flasken bare sånn at hun skal føle den samme nærheten hun får når jeg ammer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med at Theodor må bysses mens jeg gir flasken! Først når han suger skikkelig kan jeg sette meg ned, da selvsagt uten å røre en muskel i armene, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nuk flaske, den har en annen tut enn de fra avent. Lillegutten vår tok den, men finnes ikke interessert i de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm- kanskje jeg får bytte flaske og se om det hjelper.

Tester noen ganger til.Litt lat om dagen med "pumpe/flaske" greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men første man prøvde jeg masse forskjellige flasker men det ble mam som ble favoritten, hun ville ikke ha de andre..

Og nr 2 tok mam flaska med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...