Gå til innhold

Trenger gode råd ganske raskt!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en forvirret prøver som trenger hjelp!

Denne pp er alt unormalt hos meg -og jeg skjønner ingenting!!

 

Trudde jeg hadde ikm på tirsdag, men begynte å blø svakt på mandag. I tillegg ble jeg skikkelig kvalm og svimmel, så ille at det svartnet for meg og jeg måtte legge meg ned to ganger i løpet av dagen, ellers hadde jeg besvimt. Dette har jeg aldri opplevd før.

 

Hadde ganske umiskjennelige menssmerter mandag, og tenkte ikke annet enn at ingen baby denne gangen. MEN tr er da så rar denne gangen. Er nesten ikke friskt blod i det hele tatt, bare brunt+slim. Har aldri vært slik før. Er nå på dag 4, og virker som det hele er over. Vanligvis blør jeg opp til 6-7 dager.

 

Problemet mitt er at jeg går på pergo, har tatt 3 kurer, og skal begynne på ny i morra. Tar blodprøver denne syklusen fordi jeg skal på Rikshospitalet i august. Ringte dit og forklarte hvordan det var, og om mindre blødninger er normalt med pergo. Hun jeg snakka med sa jeg måtte ta en graviditetstest før jeg begynte med pergo igjen, for dette hørtes "mistenkelig" ut...

Tok derfor en test i gårkveld, som var negativ -som jeg trudde. Men jeg tok den altså på kvelden, og hadde drikki masse vann timene før. KAN det ha noe å si??

 

Tenker at jeg bare må stole på testen, men i dag har jeg vært svimmel hver gang jeg har reist meg brått, og faktisk ganske kvalm. Klarer derfor ikke å slå meg helt til ro, og begynne med pergo i morra uten å bekymre meg litt. Det rareste av alt er dette med at tr ikke er "lik seg" i det hele tatt!

 

Huff, hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er første tr du har mens du går på pergo, så er det kanskje grunnen?

Skrevet

Er ikke det skjønner du. Har faktisk tatt 4 kurer til sammen (ikke sammenhengende alle) og de tre andre gangene har alt vært som når jeg ikke har tatt pergo. Var derfor jeg ringte og spurte om det var normalt å plutselig blø mye mindre med pergo.

Skrevet

Ta e ny test med morgenurin. Om den er positiv sier det jo sitt til hvorfor du blør som du gjør.

Er du i tvil, ta en blodprøve hos legen...

Skrevet

Høres ut som min 3.runde med pergo....

Ble skikkelig dårlig. Fant ut at jeg ikke "tålte" sukker sammen med varmen.

 

Blødningene mine var også uvanlige. Det er vell strengt tatt ikke kroppen som styrer selv med pergo på samme måte som ellers....

 

At du har testet på kveld kan ha noe å si.

Selv testet jeg på kvelden, ikke så lenge siden jeg hadde tisset og spist middag (drikker masse jeg da!)

Likevell fikk jeg positivt resultat. Etter ul terminen har jeg fått dette før ikm. (3+3 tror jeg at jeg fant ut det var)

 

Eneste måten du får vite på, er jo å ta en test med morgenurin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...