Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Gutten min er nå 5 måneder gammel og er en frisk og kjempeaktiv kar. Han har vært veldig opptatt av hva vi spiser en god stund nå, og skriker seg opp i fanget til meg eller faren når vi skal spise middag. Smatter og gaper veldig etter alt vi spiser og drikker. Vi har de siste dagene begynt å la han få smake litt most potet/grønnsaker og gutten skriker hysterisk når vi legger bort skjeen (tør jo ik gi han så mye side det er i startfasen), og roer seg straks han får mer. Etter kolikk-perioden var over har han sovet godt stort sett, men et par runder med mat i løpet av natta. Jeg ammer. Men nå har han begynt å våkne å skal ha mat før vi voksne har kommet oss i seng om kvelden og sover bare et par timer før han er våken igjen. Er det på høy tid at gutten får mer tyngde i magen eller skal jeg prøve å vente til nærmere 6 måneders alder? Han fikk smake noen skjeer maisgrøt i ettermiddag og jeg skal si det gikk ned på høykant. Ingenting som kommer ut igjen der:)
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. juli 2007 dytter litt. Noen med erfaring?
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 13. juli 2007 #3 Skrevet 13. juli 2007 første barnet mitt ville ikke ha annet enn puppen de første syv mnd... men nå er nr 2- 4mnd om en uke, og han har fått sinlac- grøten til nestle i snart 14 dager.... rett og slett fordi han virket skikkelig grinete på kveldstid og våknet hver andre time om natten brått... nå sover han fra halv ti på kvelden til 3 og etter mat da, så sover han til neste måltid kl 7 og sover så stort sett til 10... men uansett... det jeg mener er at så lenge man har en myk start og behovet kanskje er litt større enn det man kan gi selv så ser ikke jeg noe broblem i å gi litt forsiktig hvis de ikke får vondt i magen...
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2007 Ja det er jo ikke bare fordi jeg skal få sove mer på natta at vi vil begynne med fast føde. Han er jo så tydelig interessert i maten. Da jeg spiste frokost surka han hele tiden. Tok han opp da jeg var ferdig å spise og gav han pupp, men var ikke så veldig interessert. Kikka heller seg rundt for å se hva det var jeg hadde spist på
Miss Venus Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Var på 5 mnd kontroll på helse st. denne uken og en i gruppa mi har samme "problem". Hun ble fortalt at den ungen måtte få grøt eller middagsmat nå! Hun ammer også ungen. Helsesøster sa også at det vanligste var å begynne å gi grøt/middag fra 5mnd alder, ikke 6 mnd som mange hevder. Jeg hadde begynnt å gi grøt/middag jeg, ungen er tydelig sulten. Skulle ønske det var jenta mi, hun er 5 mnd veier 8kg(var 4kg ved fødsel) og nekter alt annet enn pupp.... Hun henger i puppen nesten konstant. Og vi har prøvd 3 forskjellige grøttyper, fruktmos, middagsmat på glass etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå