Sommer & sol:-) Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 holder det med d-dråper,eller bør jeg begynne med noe annet??
Sommer & sol:-) Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2007 ingen?? husker ikke når frøkna begynte å få no annet..
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Hentet fra: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/kostraad/kostraad_til_barn/kosttilskudd_til_barn_ Kosttilskudd til barn Barn anbefales tran eller vitamin D-dråper fra 4 ukers alder. En stor teskje (5 ml) tran daglig gir de anbefalte 10 mikrogram vitamin D opp til tre års alder. I tillegg til D-vitamin inneholder tran A-vitamin og omega-3-fettsyrer. For de fleste friske småbarn er et sunt og variert kosthold tilstrekkelig, og det er ikke behov for tilskudd av andre vitaminer eller mineraler enn vitamin D. Det anbefales å bruke bare ett vitamin D-tilskudd daglig. Bruker man både tran og andre tilskudd, er faren tilstede for å komme opp i for store doser. Derfor er det viktig å følge doseringen som er gitt på emballasjen. Barn som får vitamin D-tilskudd, kan trygt bruke ekstra lett lettmelk tilsatt vitamin D. Barn som ikke får vitamin D-tilskudd, bør få melk tilsatt vitamin D (ekstra lett lettmelk) fra ett års alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå