*Rutletutt* Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 festet hodet seg før fødselen? Hva er mest vanlig? Da jeg var gravid sist festet hodet seg to uker før termin...er to uker før termin i dag og hodet hadde ikke festet seg da jeg var på kontroll i dag. Hva hvis vannet går - må jeg ligge meg ned da - eller har de gått bort i fra det? Gikk så fort på kontroll i dag at jeg ikke fikk spurt om noenting....(
d",)~^~^~ Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Ingen av mine 3 har hodet festet seg på.... Med siste mann fikk jeg beskjed om å ligge ned dersom vannet gikk, det er halvannet år siden nå..
stinky-monkey Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Da jeg fødte nummer 2 så gikk vannet dagen etter jeg hadde vært hos jordmor på kontroll (en uke over tiden), og da var ikke hodet festet. Så jeg måtte ligge i ro, og ble hentet i ambulanse og kjørt til sykehus. Med nå er de gått bort ifra det med at man skal legge seg ned hvis hodet ikke er festet å vannet er godt. Det sa legen til meg iallefall da jeg var gravid med nummer 3 :-)
Mille** Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Med nr 1 festet det seg vel over en mnd før termin. Med nr 2 festet det seg samme dag som hun snudde seg med hodet ned, hadde sittet på rumpa i flere uker da. Tror det var ca 5 dager før menstermin. Det er veldig vanlig at hodet ikke fester seg før under fødsel med nr 2 osv. Fikk beskjed at om hodet ikke var festet så måtte jeg ligge ned ja, i tilfelle navelstrengframfall. Men syns de sier så mye forskjellig, ikke bare å bli klok på....
stinky-monkey Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Vannet er godt... he, he.. Smaker sikkert ikke godt. Jeg mente vannet er GÅTT :-)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Med nr 1-uke 34. Med nr 2 -uke 37 (knapt festet uke 36). Med nr 3-samme som nr 2.
Gothminister Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Hadde ikke festet seg noen av gangene.. Har 2 stk..
NoDoubt Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Med eldste jenta fikk jeg vite at hodet var festet på føden. Med andre jenta var det festet på kontroll i uke 32. Viss vannet går og hodet ikke er festet så skal du holde deg i ro og ringe føden med en gang. De forteller deg da hva du kan gjøre og ikke gjøre:-)
RajaPia Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Førstemann husker jeg ikke om hadde festet seg , og eventuelt når.det var i 1990. Fødte igjen i 2005, og på kontroll 2dager før fødselen hadde ikke hodet festet seg . Når da vannet gikk og jeg ringte sykehuset og informerte , fikk jeg beskjed om å ligge , og sykebil ble sendt...Det var i tillegg litt farge på fostervann. I sykebilen lot de meg ligge med overkroppen litt opp. Da jordmor så det fikk ambulansepersonalet kjeft... Dette fordi navlestrengen kunne kommet i klem, og det ville ikke vært særlig bra for babyen... Det gikk bra for min del , og det viste seg at hodet hadde festet seg i løpet av de siste 2 dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå