Gå til innhold

Dere som har født mer enn en gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

festet hodet seg før fødselen? Hva er mest vanlig? Da jeg var gravid sist festet hodet seg to uker før termin...er to uker før termin i dag og hodet hadde ikke festet seg da jeg var på kontroll i dag. Hva hvis vannet går - må jeg ligge meg ned da - eller har de gått bort i fra det? Gikk så fort på kontroll i dag at jeg ikke fikk spurt om noenting....:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av mine 3 har hodet festet seg på.... Med siste mann fikk jeg beskjed om å ligge ned dersom vannet gikk, det er halvannet år siden nå..

Skrevet

Da jeg fødte nummer 2 så gikk vannet dagen etter jeg hadde vært hos jordmor på kontroll (en uke over tiden), og da var ikke hodet festet.

Så jeg måtte ligge i ro, og ble hentet i ambulanse og kjørt til sykehus.

Med nå er de gått bort ifra det med at man skal legge seg ned hvis hodet ikke er festet å vannet er godt. Det sa legen til meg iallefall da jeg var gravid med nummer 3 :-)

Skrevet

Med nr 1 festet det seg vel over en mnd før termin. Med nr 2 festet det seg samme dag som hun snudde seg med hodet ned, hadde sittet på rumpa i flere uker da. Tror det var ca 5 dager før menstermin. Det er veldig vanlig at hodet ikke fester seg før under fødsel med nr 2 osv.

Fikk beskjed at om hodet ikke var festet så måtte jeg ligge ned ja, i tilfelle navelstrengframfall. Men syns de sier så mye forskjellig, ikke bare å bli klok på....

Skrevet

Vannet er godt... he, he.. Smaker sikkert ikke godt.

Jeg mente vannet er GÅTT :-)

Skrevet

Med nr 1-uke 34.

Med nr 2 -uke 37 (knapt festet uke 36).

Med nr 3-samme som nr 2.

Skrevet

Hadde ikke festet seg noen av gangene..

Har 2 stk..

Skrevet

Med eldste jenta fikk jeg vite at hodet var festet på føden.

Med andre jenta var det festet på kontroll i uke 32.

Viss vannet går og hodet ikke er festet så skal du holde deg i ro og ringe føden med en gang. De forteller deg da hva du kan gjøre og ikke gjøre:-)

Skrevet

Førstemann husker jeg ikke om hadde festet seg , og eventuelt når.det var i 1990.

Fødte igjen i 2005, og på kontroll 2dager før fødselen hadde ikke hodet festet seg . Når da vannet gikk og jeg ringte sykehuset og informerte , fikk jeg beskjed om å ligge , og sykebil ble sendt...Det var i tillegg litt farge på fostervann.

I sykebilen lot de meg ligge med overkroppen litt opp. Da jordmor så det fikk ambulansepersonalet kjeft... Dette fordi navlestrengen kunne kommet i klem, og det ville ikke vært særlig bra for babyen...

Det gikk bra for min del , og det viste seg at hodet hadde festet seg i løpet av de siste 2 dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...