hund&barn@fullrulle Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Funket det med euro eller bør vi veksle om noe til kroon?
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 det er best å bruke kroon. Euro var veldig lite brukt der nede.
hund&barn@fullrulle Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 Ok, Jeg som har noen euro liggende som jeg trodde jeg skulle bruke til taxi osv før jeg fant en minibank. Får prøve veksle litt i morra da. Var det fint der?
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Ja,kjempefint=) Mye gammelt å se.Veldig spennende. Spiste på en middelalder retaurant der,var MEGET spesiell mat,men skikkelig morro å ha opplevd olde hansa het den. Vi fikk guide tur der,det var fint.Fikk mye informasjon om stedet,og en skikkelig rundtur=) Også er det jo så billig der.Prisen er den samme når du ser på prislappene ca,men med kursen så er det ca halv pris=)
leiavåblilurt Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Bruk krooni og avtal taxi pris på forhånd ! Om dere skal være i Estland ei stund bør dere dra til ei øy som heter Saarema der er det VELDIG spesielt og urørt. av severdigheter nevnes et enormt meteorittkrater, gamle gårder og slott. Om været er med dere bør dere også få med dere stranden i byen Pârnu. Hilsen ei som kom fra Estland på mandag:)
hund&barn@fullrulle Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2007 Skal ligge på Domina Inn City Ser fint ut men aner jo ingenting om stedet eller hotellet egentlig. Var det noe som var spesiellt billig, eller var alt halv pris? Vet du angående f.eks kameraer?? Gleder meg veldig til å bare gå og kikke. Tror det er fint der. Var all maten spesiell eller bare på de middelalderstedene? Og forresten... Hva kan vi vente å betale i taxi fra flyplassen til byen? Eller hadde dere noe pakkereise kanskje...
hund&barn@fullrulle Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2007 Skal bare være fra fredag til mandag dessverre. Klarer ikke reise fra barna så lenge men vil gjerne på en liten tur alene.... Skal bli deilig
leiavåblilurt Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Forbruksvarer er halv pris, kamera osv er ca på samme nivå som her,men man kan komme over gode tilbud. Sko er billig, strikkeklær, endel skinn Mat er billig. Litt dyrere i verste turiststrøk nær gamlebyen i Tallinn. Tror taxi fra flyplasss til byen kostet max 150 eek (75 nok) Vi bodde privat så kjenner ikke hotellet.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Vi reiste med jobben til sambo,så vet ikke pris på hverken taxi mat eller noe.FIkk alt fra dem=) Bodde på meriton Grand Hotel Tallinn vi.Der var det knallfint. Var bare maten på den rastauranten som var spesiell. Jeg er kresen,men fant alltid noe som jeg likte=) Spiste på en gourme rastaurant der og,der var det knallgod mat,og kelnere som stod parat hele tiden.Husker seff.ikke navnet på den da:( Ellers er det billig å gå ut på byen der.En drink/øl er jo nesten gratis i forhold til her hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå