Gå til innhold

Brasiliansk indrefilet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd den dypfryste hele store fileten?Hvor lenge hadde dere denne i ovnen?Tilbehør?

Tenkte å prøve denne i helga :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er god den, men helstek den i ovnen på svak varme,(jeg brukte termometer og når den stod på 65 grader var den ferdig). Tror jeg stekte skorpe på den før jeg hadde den i ovnen...

Skrevet

svi utsiden på den som hun over sier og så putt den i ovnen. Da blir den saftig og god!! Jeg pleier bare å dele den i passende skiver og steke dem i panna jeg. i smør. Tilbehør: bakte poteter eller båtpoteter, grønnsaker eller salat, soppstuing og peppersaus.

Skrevet

Innbakt hel oksefile med sjampinjongsaus! Kjempegod!

Jeg pleier å steke den godt i en stor oval jerngryte etter å ha krydret godt med salt, pepper og hvitløk. (Må stekes ganske godt, liker den medium). Når jeg tar den opp har jeg mye fersk, skåret sjampinjong i gryta og steker dette lett. Har deretter i rømme eller creme fraich?

Deretter legger jeg fileen (nå den har kjølnet litt) inni butterdeig (kjøpes frosne, flere plater kjevles til en stor firkant), legger også sjampinjongsausen rundt fileen inni butterdeigen). Pynt gjerne butterdeigen med noen blomter el av butterdeig, kjempelett og blir veldig lekkert. Pensle med egg.

Alt dette kan gjøres klart lenge før gjestene kommer. Settes i stekeovnen ca 1/2 time tror jeg. (står på butterdeigen hvor lenge den skal stekes).

Har fått mye skryt av denne fest-retten!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...