Gå til innhold

Trodde dette skulle være en gledens tid :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja ja, så er jeg av den bekymrende typen, trodde egentlig ikke det. Men men....så har jeg da også vært litt uheldig. I uke 10 begynte jeg blø, noe som legen undersøkte og som ikke skulle være annet en "vaginal blødning etter samleie"..greit greit...så kom den o store jordmors timen, alle jeg hadde snakket med fortalte med høy innlevelse om hvor fantatsisk det kom til å bli. Da fikk jeg sikkert høre hjertelyden, men. Var i uke 16 å jordmor fikk ikke frem noen hjertelyden. Snakket masse om at dette ikke var noe farlig, og at det var masse grunner til at vi ikke hørte hjertet. Ja ja, ble ikke akkurat mindre bekymret av den grunn. I uke 18 var jeg nok en gang til lege grunnet slapphet, legen ville også prøve å lytte etter hjertelyden, men heller ikke denne gangen lot den seg ikke høre. Og nok en gang forklarte legen lenge om at jeg ikke måtte bli bekymret, det var helt normalt at noen hadde vanskeligheter med å høre hjertelyden.Etter 15 gravidtester som alle viser positiv som eneste sikre tegn kan man si at jeg nå gleder/gruer jeg meg til ultralyd. . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men kjære kan du ikke få en tidlig ul så du slipper gå å ha det sånn?

Skrevet

SKal på ultralyd den 23 juli, så regner med det er vanskelig å få noe før den tid. Håper at alt skal være i orden, har gått i over 4 mnd nå, blir et langt svangerskap om jeg må begynne på nytt med prøving kan man si. men, det blir nå som det blir.

Skrevet

IKKE bekymre deg for dette med hjertelyden. Mange kan ikke høre den før langt ut i uke 23 osv...

Kommer helt an på hvordan fosteret ligger, hva det holder på med osv. Har også noe si hvordan morkaken ligger. Ligger den foran på magen og babyen gjemmer seg bak er det veldig vanskelig!!

Dont worry :o)

Skrevet

Hvordan er det med andre graviditetstegn da? Hvis du vokser og har symptomer som hører med, så er vel sannsynligheten stor for at alt er bra. Skjønner at det med hjertelyden uroer deg, jeg ville helt sikkert vært like nervøs, men såvidt jeg har skjønt så kan livmoren legge seg ugunstig til til tider, så hjertelyden er vanskelig å høre. Lykke til!!

Skrevet

Det er helt sikkert riktig det de sier under her og som lege og jm alt har sagt om at det er helt normalt å ikke høre hjertelyden.

Men jeg synes det er helt for jævlig at du skal gå å være bekymret i store deler av svangerskapet ditt, det er jo nå du skal kose deg !!

Jeg har selv veldig god erfaring med Gynekologisk poliklinikk. Nå vet ikke jeg om det er fordi jeg har en litt spes. historie som ligger bak? Men uansett, om jeg var deg ville jeg gått inn på sykehuset og forklart at du er skikkelig bekymret og at du ikke får roet deg. Om det er mulig at noen kan lytte til deg? Finner de ikke lyden da, så tør jeg vedde på at du får en UL med en gang!

Jeg ønsker deg masse lykke til!!!!!!

Gjest Lenchen
Skrevet

Svigerinnen min er jordmor, og hun sier at det er vansklig å finne hjertelyden, fordi man skal lytte på fosterets rygg, og det er vanskelig å kjenne hvor ryggen er da fosteret stadig er i bevegelse. Jeg tror ikke du skal uroe deg så mye :)

Skrevet

Jeg skjønner at du blir bekymret. Jeg hadde det også sånn, var mange ganger de ikke fikk tak i hjertelyden, så det er normalt. Og jeg har født ei helt utrolig nydelig, frisk jente!!!

Lykke til, og håper alt er bra:)

Skrevet

hei kjære deg.

skjønner at du er bekymret. for din egen del burde du absolut fått en tidligere ultralyd mener nå jeg. opplevde d samme for 2uker siden.var da i uke 16 var på kontroll hos legen som var fast bestemt på å finne foster lyd.han holdt på i over ti min.fant ingenting.ble kjempe redd og nervøs selfølgelig.heldigvis fikk jeg time til ul rett etter,å alt viste seg å vere bra.jordmora som var med på ul sa at babyen bare hadde gjemt seg god.å at det ikke altid var så bra batteri i de dopplerne som legene på legekontor hadde.var jeg deg ville jeg forlangt en tidligere ul.de må jo forså at det ikke går ann å gå rundt sånn som du gjør nå.

ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Du er ihvertfall mere tolmodig enn det jeg er! Kunne aldri ventet så lenge med å ta en ultralyd. Det overrasker meg også, at verken legen eller jordmor foreslå dette, slik at du kan såve bedre en gang for alt.

Jeg er ikke ennå uke 18, men har hatt 3 ultralyd und. alt.

Jeg anbefaler deg sterkt å bestille en tidlig ult. og få en rekvisisjon fra legen din slik at du slipper å betale privat. Du har gode ergumenter som gir deg rett til dette. Jeg har nemlig fått en gratis ult. fordi jeg trodde at jeg kom lengre enn det var. Hadde nemlig en mage som vokste litt for fort:)

Lykke til! Håper det ordne seg for deg:)

Skrevet

Hei hei.

Pga tidl svangerskap fikk jeg flere tidlige ul. Så da at alt sto bra til med den lille. Likevel hørte ikke legen hjertelyden i uke 17. Det kom veldig an på hvordan barnet ligger når det er så lite..

Lykke til med ul 23. Blir du for urolig kan du jo bestille privat ul så lenge eller melde om stor bekymring ved nærmeste sykehus, da kan det hende de tar en ul for deg.

Skrevet

Fikk ikke tilbud engang om å høre hjertelyden på den første og eneste kontrollen jeg har vært på. Så jeg var veldig nervøs for at det ikke var noe liv når jeg dro på UL - men det var masse liv. Vanligvis går det bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...