Gå til innhold

ang. lørdagsgodt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle synge for sønnen min i kveld når han la seg, og da spør han hvor mange dager det er til lørdag. Jeg lurte på hvorfor han gledet seg til lørdag, og da sier han så klart " for da får vi jo lørdagsgodt" :-)

Derfor lurer jeg på en ting. Hvor gamle var deres unger da de fikk lørdagsgodt for første gang? Og hvor mye får de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt over tre år. Hun får litt gullfisk i en skål. Storkoser seg med det.

Skrevet

Mine er 3 og 1, og vi har ikke noe lørdagsgodtrutiner ennå..

3 åringen får smake litt om vi har noe godt når han er oppe, men er ikke spesielt begeistret for det.

Skrevet

De to største var vel 2 og 3 år før vi begnyte. De får velge seg en drikke (juice, brus eller sjokomelk), litt små godteri, og kinderegg. Minsten begynner vel å få i ett årsalderen tenker jeg, eller når han begynner å forstå seg på det der. Men ikke før ett år altså! OG prøver å holde han borte så lenge vi kan.

Skrevet

Hehe.

Vet ikke når vi startet med førstemann, burde nok ha ventet mer, har blitt vesentlig strengere med sukker med åra:P

Men de andre har jo begynnt å kreve etterhvert de og, så har begynnt i ettårsalder, såvidt.

Minsten var tilstedet nå, og hylte "kake, kake, namm, nam..." og strakte seg etter...Tror kanskje ungen har skjønt noe:P

Men ren sjokolade går det i, i alle fall i begynnelsen. De har en liten skål hver seg som det er plass til noen få biter oppi, ellers får de skruer eller noe i en bolle ved siden av.

De er faktisk fornøyd med det.

Skrevet

Tja.... vi begynte vel når hun var rundt et par år tenker jeg.....

Hun får som regel noen små ruter med melkesjokolade, og kanskje en seigmann eller to. Hun får også en liten skål med Elias "potetgull" for det synes hun er sååå godt :o)

Vi koser oss i helga... og lar hverdager være hverdager ;o)

Skrevet

1 år.. hehe men han får en skål med rosiner og ei kjeks =)

egentlig er han mer glad i frukt, det får han ellers til barnetv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...