Gå til innhold

I dag ble jeg sinna - sikring av barn i bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

stod ved bilen og skulle lesse inn varer. tassen satt i handlevogna ellers hadde jeg nok gått bort og tømt edder og galle over den uansvarlige mamman. Jeg pekte på barna. hun så spørrende på meg. Jeg pekte igjen og ristet på hodet........ingen reaksjon!

var ei utenlandsk dame med barn /tvillinger i 3-4 årsalderen. De satt usikret sammen i forsetet. Er det virkelig noen som gjør slikt i 2007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sykt at folk gjør sånt, men det spiller vel ingen rolle at kvinnen var utenlandsk?

Skrevet

i barnehagen der jeg jobber er det ei dame, som forøvrig er helt norsk, som altid kommer med dattra si usikra i forsete i bilen..... hu står å titter ut

Skrevet

Vi har noen her vi bor også som rett og slett driter i å sikre barna i bilen. De kjører med 2-3 unger klatrende inn i bilen mens de kjører...Blir så sinna....Desse tror jeg kommer fra irak...kanskje ikke så vanlig å sikre barna der nede??

Skrevet

Nei, kanskje ikke. Men det som er rart er at jeg har sett usikra barn i bil før... kanskje tilfeldig men kun 1 tilfelle har vært norsk. Det er naboen sin unge, og de er noen "slubberter!"

Skrevet

Kanskje de ikke er så opplyste da?

Du skulle ha gått bort til henne likevel, og sagt at her er det påbud å sikre barna! :)

Skrevet

Ja, men det gikk så fort og jeg kunne ikke gå fra Tassen i handlevogna....

Skrevet

Det er helt vanvittig. Og det var neppe tilfeldig at hun var utenlandsk altså. Jeg fødte på ABC og lå på pasienthotellet på Ullevål. Vi hadde vindu ut mot parkeringen, og jeg så ikke EN eneste utenlandsk familie med barnesete! Ikke EN! Vi var helt sjokkerte vi... Men det finnes nordmenn som slurver og. Mammaen til en gutt i barnehagen kommer også alltid kjørende med gutten løs i forsetet. Det er i mine øyne omsorgsvikt!

Skrevet

Jeg så en norsk dame holde bilsete mens de satt i forsete kjørte ganske fort. Helt utrolig att noen tør.

Skrevet

Jobber med dette.

Desverre er det sånn at i de fleste tilfeller er det utlendinger som ikke sikrer barna sine. Ja, selfølgelig er det også nordmenn som ikke gjør det. Men stor del kommer ikke fra Norge.

Syns absolutt helsestasjonen burde vært mer inn i bilde når det gjelder bilsikring. Vi blir godt informert om sikring i hjemmet, men ikke i bilen.

Skrevet

Vet om flere, og de er alle norske.

Sitter tilogmed på gulvet i forsetet mellom mors ben.

Blir helt matt jeg, at det går ann

Skrevet

Amen til det! Jeg mener helsestasjon burde komme på banen når det gjelder bilsikring. Alle er jo innom der! Kurs de ansatte på hva som er riktig og best bilsikring!!!!

Skrevet

Samme om de er norske eller har kommet seg over svenskegrensa idiotisk unansett. Politiet burde stoppe de gi en real bot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...