Gå til innhold

Har dere godt forhold til deres mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jeg..... Sukk. Jeg er eldst og den av 3 søstre som er mest forskjellig fra henne. Har alltid fått høre at drømmene mine er det samme som å sikte mot stjernene, betyr nada. Men men . Har blitt godt folk av meg også uten hennes støtte. Nå bor jeg på en annen kant av landet med mine 2 små sønner. Har tatt ett oppgjør med meg selv etter mange år, og nekter meg selv å la meg bli såra av henne. De andre to søstrene mine er hun grei med, meg hakker og klager hun på i ett sett. Både venninner og min samboer kommentere det. Nå er hun på besøk hos oss, skal være i 10 dager, har vært i 4 . Phu. Jeg prøver å sette mine følelser til side, men nytter av og til ikke. I dag f.eks måtte jeg snakke til min 3 åring som griset med bordet og ikke hørte etter. Så sier hun høyt mens han hører på " Trenger du kjefte på han , han har ikke bedt om å komme til verden" Haaallloooo??? Jeg trodde jeg skulle klikke men holdt kjeft for hans del. Dette er en typisk kommentar fra henne. Under dåpen til den minste satt hun i ett hjørne på en stol å så ut som hun hatet alle som var der. Alle reagerte på henne. Under en røykepause hadde hun sagt til min bestevenninne som også er fadder, at hun sleit med å like samboeren min. Alle andre liker han, hun har aldri likt noen av mine kjærester.

Senere i dag så bjeffet jeg litt til min sambo (han får ta det hun egentlig burde fått høre, men jeg orker bare ikke svare når hun setter .igang. ) Ihvertfall, jeg bjeffet, og han bare så teit på meg og overså meg. Men hun, hun måtte da lire av seg at jeg måtte slutte å gå rundt å alltid være så sur, alle rundt henne fikk nemlig nerveproblemer. Javel , sier hun!! Vi ungene hennes har vært igjennom mer enn hun selv husker. Krangel og slossing i fylla osv. Men det snakker vi aldri om.

Nei, gleder meg til hun reiser hjem. Jeg orker ikke ha kontakt med henne, driter i om guttene ikke ser henne så ofte, jeg makter det bare ikke. Har ikke vært hos hjemme hos dem på 1,5 år. Og lengre skal den bli.

Sukk. Skal aldri oppføre meg sånn mot mine barn!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har et godt forhold til min mor ;) Hun er ei mor når jeg trenger det, ellers er vi vel venninner ;))

Glad jeg ikke har det som deg. Er jo litt trist når det kun er du som er "ugle sett", kanskje hun stiller andre/større krav til deg ettersom du er eldst.

-Venninna mi har ei sånn alla mor som du beskriver, ingenting hun gjør er egentlig bra nok, kunne jo ha gjordt sånn og sånn.

-men vi har kommet fram til at hun vil "leve" livet sitt på nytt igjennom dattra. Alt hun "angrer" på, skal dattra "rette" på, hvis du forstår....Så den mora blir "kuttet ut" med jevne mellomrom hun. Hun får komme til dattra.

Ikke lett nei, trist faktisk.

Skrevet

Ja jeg elsker min mamma. Vi er så absolutt ikke altid enige , men en bedre mamma kunne jeg ikke ha fått. Jeg er ei orntlig liten mammadalt på 38 år hehe ;o))

Skrevet

jeg har også kommet fram til at hun er rett og slett sjalu på meg, også at hun vil leve igjennom meg som du sier. Fikk meg tidlig, 19 år. Pappa var 20 og ville heller feste enn å passe meg, så det tok slutt. Har en kjempe grei stefar, men han sier henne aldri i mot når hun setter igang. Heksa.

Skrevet

Har ikke godt forhold til moren min!! Minner veldig om HI sitt forhold til sin mor!!!!!

Skrevet

Har et godt forhold i 95% av tiden med min mor. Vi er bestevenner og turvenner. Og hun er den beste mormor i verden. Men når vi krangler er det hett. Da hater vi hverandre i ca 2 dager. Dette er kanskej en gang i året. Da har vi en utblåsning:) hi hi

Skrevet

skulle ønske vi hadde bedre forhold. Plutselig er hun en drømmemamma, men hvergang jeg åpner meg til henne bruker hun det mot meg senere. Blir helt svett. Så sier minst mulig.

F.eks, jeg er i permisjon nå, og pengene strekker ikke til at. Også ville hun ha reker og krabbeklør i morgen kveld, vi er vel 6 stk som skal spise, Jeg sa vi jeg kunne kjøre å kjøpe det vi skulle ha, man hadde hjulpet meg mye hvis vi alle kunne spleise. HUn bjeffet da tilbake at hvis jeg ikke hadde råd så kunne det jo bare være. Jeg blir svvvveeetttt!!!!!

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

min mor er død.. men vi hadde et veldig godt forhold.. føler meg veldig alene i familien etter hun døde siden jeg ikke er "bra" nok for de andre.. og ikke gjør som de.. savner moren min mer og mer nå som jeg ble mor selv..

Skrevet

Det skjønner jeg godt, savner selv å ha en mamma. Men siden forholdet er som det er så er hun som en fremmed for meg. Vel vel. Var godt å lufte seg her inne. Hjelper å skrive det ned. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...