Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 3 uker til termin.. Min mann sa for noen uker siden at han denne torsdagen ville dra en tur på byen med en kompis. Ok, sa jeg og tenkte ikke noe mer over det.. For tre dager siden fikk jeg helt hetta.. tenk om de drikker mye alkohol, blir full, og plutselig er fødselen i gang.. For meg er det helt uaktuelt med en ikke helt edru mann på fødeklinkikken.. Jeg sa først på en pen måte at du må tenke på at babyen egentlig kan komme nå, og at da er det ikke lurt å drikke, osv.. Ivertfall får du da instille deg på å måtte sitte på gangen utenfor fødestuen.. I dag klikket det for meg.. har du tenkt å drikke mer en to øl? Har du tenkt på.. da får du ivertfall si fra, du vet at sist fødsel var rask, og at du ikke klarer å bli edru.. Jeg ble avfeid med "ja, jeg har tenkt å gå på fylla..", "du kan ikke kneble meg slik,.. osv..", "det er tre uker til termin..". Min mann sa unnskyld før han gikk ut, og sa jeg drikker bare to pils, og blir ikke sen.. Problemet mitt er at jeg er gått helt i oppløsning, at han ikke skjønte .. hvorfor må det bli slik.. jeg vet innerst inne at det sikkert er en filleting, men.. Er jeg urimelig? Sannsynligheten for at babyen kommer i natt er liten, men jeg må ha garanti for at min kjære hjelper meg igjennnom denne fødselen..
milly:) Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Syns han skulle ha gledelig drukket lite for din del... å dette UTEN at du måtte nevne det.. det som er så kjedelig er at om fødselen starter og han må stå på gangen vil han sikkert bare angre på at han gikk glipp av det.. får bare stole på hans siste ord! kanskje han virkelig skjønte det!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 er enig med deg...min mann hadde sin siste fulletur i helga som var og jeg har 5 uker igjen..men pga formen så kan hun muligens komme litt før...å det er helt greit uten problem.... så du er langt ifra urimelig,plutselig går vannet uten forvarsel så en god regel er en mnd før termin da er det drikke pause en stund:)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg synes du overdriver litt.. Skjønner at mannen din vil gå ut og ta seg noen øl med venner. Dette vil sannsynligvis være siste gang på noen uker, og det kunne tross alt være verre.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Uff, så leit! Håper han er voksen nok til å ta det med ro i kveld! Som du sier skjer det mest sannsynlig ikke noe i natt, men sjønner veldig godt at du blir stresset. Sambo drikker ikke, så det er ikke noe problem her, men jeg kom plutselig på i går at han måtte be faren sin holde seg edru de neste ukene hvis vi plutselig må avgårde og de må hente storesøstrene og hunden.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 skjønner at du blir frustrert... hadde tenkt akkurat likt som deg jeg:=) En har da ikke SÅÅ stort behov for å drikke da at en ikke kan slappe av denne tida før fødsel... Jeg og sambo har iallefall snakket en del om dette, og han sier iallefall at han ikke kommer til å drikke den siste tida... Snakk med han, få han til å forstå:=) dere blir nok enige, lykke til;)
o7baby Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jeg forstår deg godt jeg. Jeg synes godt gutta kan holde seg helt uten alkohol den siste måneden før fødsel, det klarer de fint. Tenk, vi må holde oss unna i 9 måneder, i tilegg skal vi holde oss unna når vi ammer. Så da klarer de seg uten en måneds tid. Sansynligheten for at du føder nå er jo liten, men man kan aldri vite... Samboeren min har hatt drikkeforbud siden forrige uke, jeg har 2 uker til termin. Ikke en øl til maten er aktuelt engang, og det er ikke fordi han blir beruset av en øl, men fordi jeg nekter å kjøre mens jeg har veer. Og vi må først levere eldstemann før vi drar på sykehuset. Synes det blir for dumt å ta taxi. Nei, vi får håpe det kun blir med de 2 når mannen din er ute nå, og at det ikke blir flere før fødselen. Klem til deg!
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 3 uker før termin får IKKE min mann drikke. Jeg akter ikke å ha med noen det lukter øl av under fødselen, og det første barnet skal kjenne er heller ikke denne lukten. Fra 3-4 uker før er det stopp på alkohol inntak i denne heimen ja, ikke at vi drikker mye/ofte. Som en av de andre sa: her går vi flere måneder uten, da kan de holde seg edru de ukene det er snakk om. Selv om sjansen er liten for at noe hender i natt, er jo morgendagen der også, og man vet aldri hvordan formen blir dagen derpå.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Du har gått 9mnd uten alkohol! - Så da bør han nå klare seg uten i 3 små veker! Blir så irritert.. Jeg syns virkelig han kan holde seg hjemme med deg!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #10 Skrevet 13. juli 2007 jeg synes du overdriver. men han trenger jo ikke bli dritings da!! sikker på at du ikke er sjalu for at han går ut da? går sikkert bra skal du se:)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #11 Skrevet 13. juli 2007 er helt enig med deg jeg, siste mnd hos oss er det uaktuelt å drikke alkohol!! hadde vært lite flaut å ringe jordmora å be ho hente meg da sambo har drukket...........!! Dette godtar også sambo helt!
Anquor Skrevet 13. juli 2007 #12 Skrevet 13. juli 2007 eg er enig med deg eg! her har dei siste 6 vekene før fødsel vore utan alkohol! er greit at han fer på poker klveldar og ser film med kompisar o.l. men då får han ikkje ta dei vanlege øla som han vanlegvis tek, noko som resulterar i at han kjem tidlegare heim, og det er jo flott synest eg Vi har jo bestemt oss for dette saman, og då får han vere "høygravid" saman med meg.... dessutan er desse hormonane ikkje heilt enkle for oss heller, så han får berre spele på lag med dei
Love my kidz Skrevet 13. juli 2007 #13 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har to uker til termin og jeg har ingen betenkeligheter med at samboeren min skal ut og drikke ikveld. Han er veldig sjelden ute, og når han først skal ut så lar jeg ham ha det morro. Skulle jeg havne på føden i natt så gjør jeg det, han har med seg mobilen og det er bedre at han kommer litt beruset enn at han ikke kommer i det hele tatt. Skulle jeg føde alene så er ikke det verdens undergang heller.. for tjue år siden var det vanlig uansett ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå