så var vi 4 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Jeg mener jo ungene skal få boller og sånt i ny og ne, men når blir det for mye av det gode?
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Nå har ikke jeg noe barnehage barn enda, men har hatt før. Sånn umiddelbart så syns jeg at ungene skal få boller/ kaker på ungene sine bursdager + før feiringer som jul, påske o.l. Vet ikke hvor ofte barna får slikt i barnehagen nå???
så var vi 4 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 nei det varierer vel fra bhg til bhg, men noen har jo saft og boller ved hver utflukt og da.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Vil tro at det varierer etter hvor sukkerglade personalet det er på avdelingen;)
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 syns det er greit med kaker ol ved spesielle anledninger; bursdag, lusia, jul og 17.mai Ene stede jeg jobbet som vikar virket det som ny og ned var veldig ofte. Å så syns jeg det er en fordel å heller bake en litt mindre kake, så alle får hvert sitt sykke, i stede for at de propper i seg så mye kake de bare greier etter de har spist maten sin. Hvis de vet de kunn får et kakestykke å koser de seg mere med det ene. Jeg er ikke for helt sukkerfri barnehage, youghurten har også et styggere rykte enn den hadde trengt. De viktigste kildene til sukker i barnas kosthold var saft, brus, kaker, godteri, is og sukker i ren form. Disse matvarene bidro med ca 70 % av sukkeret i barnas kosthold. Yoghurt bidro med 11 % av sukkeret i barnas kosthold og nektar og syltetøy med ca 10 %. Yoghurt inneholder mer enn 10 viktige næringsstoffer som kroppen trenger å få tilført daglig. Kalsium, jod, B-vitaminer, protein og sink er noen av disse. Det er mulig å velge en yoghurtvariant som inneholder lite eller ikke noe tilsatt sukker. Selv om man velger en yoghurtvariant med noe tilsatt sukker, er inntaket av sukker fra yoghurt lavt i forhold til andre sukkerkilder som brus, saft og godterier(se sirkeldiagrammet på forrige side). Ved sammenlikning av ulike mat- og drikkevarer, er det viktig å se på produktet i sin helhet. Yoghurt er en næringsrik matvare som inneholder en rekke viktige næringsstoffer som kroppen trenger, mens brus og saft bare er ”tomme kalorier”. Fra: Hvordan begrense sukkerinntaket til barnehagebarna http://193.90.90.233/attachments/28479_Hvordan%20begrense%20sukkerintaket.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå