Gå til innhold

Noen med liten baby i magen....vekstavvik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 32+4 idag og har en baby med vekstavvik på -17,88%

Er det noen flere her med vekstavvik, hvor langt er dere på vei, hvor stort er avviket, vet dere hvorfor det er avvik, hva skjer med dere fremover, hva gjør legene, blir dere satt igang før tiden......? Lurer på masse...noen med erfaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-14%, da var jeg i uke 36, de ville ha meg tilbake til ul i uke 38..da var det -2%.. er ikke så lett å måle nøyaktig, så det er alltids sjangse for +-15% når de måler. så det er ikke noe å bekymre seg for. Legene vil nok ha dere inn for en ny ul? slik at de kan se at h*n har lagt på seg noe siden forrige kontroll.

Skrevet

På sist kontroll, som var den 13 juni var det på -7,34%...mens det igår var økt til -17,88%

Skal til jm den 18 og på sykehuset igjen den 1 aug. Er ikke bekymret, bare lurer på andres erfaringer og opplevelser.

Skrevet

Jeg er i uke 40, og fikk foerst sist uke indikasjon paa at baby var litt liten. Ble henvist til sykehus og har vaert der i dag. De kan ikke vaere sikre naar de maaler saa sent, for baby er litt "skviset sammen", men de maalte vekstavviket til -25%. Det gjoer ikke noe saa lenge baby er proporsjonal, dvs at ikke baby f.eks hadde normalt hode men liten mage fordi hun ikke fikk nok naering. Saa alt saa fint ut med meg, men skal tilbake om en uke (paa termindato) for aa sjekke igjen. De syntes det var litt lite fostervann saa vil kanskje sette i gang hvis de synes det samme neste uke.

Skrevet

samme her. skal tilbake mandag - 3dager før termin for evt vurdering om igangsettelse pga lite fostervann

Skrevet

var på 3d ul i uke 25 og han sa at han var litt mindre en "normalen", men ikke bekymringsverdig mye...

Hva er det JM ser det på er det symfyse målene som er lav, derfor dere må til ekstra ul for å sjekke veksten??

Skrevet

Nei, mine symfyse mål har ligget rett over det grønnskraverte feltet hele veien, så ikke lavt. Var inne til ctg og ul pga at jeg ikke klarte å kjenne liv i uke 36, det var da de oppdaget det.

Skrevet

Veksavvik på -11 % i uke 28+6 dg.Så lenge avviket var under 20% var avviket innenfor "normalen" og ikke noe de gjorde noe med sa hun.Det kunne endre seg også og jevne seg mer ut etterhvert.(det var jeg selv som spurte,syntes magen virker litt liten,venter nr 7.)

Skrevet

Sf-målet mitt er normalt. Har risikosvangerskap nå, derfor blir jeg fulgt opp av spesialister og har ofte ul....men alt ser normalt ut der inne...babyn er proposjonal, nok med fostervann, fin gjennomstrømning i navlestrengen...baby er bare liten av ukjent årsak. Har vært innlagt 2 ganger siste mnd med premature rier da, men det har nok ingenting å si på baby sin str.

Skrevet

okay... skjønner:=)

For mine symfyse mål har vært på den røde streken hele tiden, og fikk som sagt den beskjeden på 3d... så tror ikke det der symfse målene har noe å si på hvor stor babyen er...

Skrevet

Det var symfysemaalet mitt som gjorde at jeg ble sendt inn, men det var fordi det hadde flatet seg ut (mente vikar-jordmoren). Men fastlegen min var forsaavidt ikke enig at det hadde flatet seg ut. De maaler forskjellig. Men enig i at det ikke virker som om symfysemaalet i seg selv er det som viser om en baby er liten eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...