Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Gutten min får grøt i 10 tiden.. Men til lørdagen så skal vi på dagstur og kommer til å dra før dette.. Burde jeg da prøve og få i han grøt før vi drar? Å når det gjelder middag.. Han har fått middag i en uke nå.. Burde jeg få i han middag på turen, eller går det greit med bare melk den ene dagen tro? Han liker ikke kjøpeglassene (bare brekker seg).. Så hvordan skulle jeg evt. fått i han middag? Holder hjemmelaget seg om jeg lager det i morgen og fryser det? Jeg har ikke noen mulighet til og holde det kaldt..
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Hei! Kan du ikke lage grøten og bare ta den med i en boks a? Eller vil han bare ha den lunka? Middag kan du lage og fryse, jeg lager nesten all middag til Julie selv. GOD TUR!!
mrs1984 Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 eg pleier koke litt vann for å ha på en liten termos, da får han god og varm grøt uansett, middagen kan du varme i et middagsglass, evt et plastbeger eller annet som går opp i koppen til termosen, sett den i koppen til termosen med varmt vann rundt;)
Hufsla Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 kommer jo ann på hvor mye tidligere dere reiser. Reiser dere rundt kl 9 hadde jeg gitt han grøt først. Ta med termos med varmt vann og porsjonspose med grøt. Det er veldig greit. Dersom han bare har spist grøt i en uka spiser han kanskje ikke så mye ennå, og kan fint greie seg med bare melk
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Så hvis jeg lager middag i morgen og fryser den, så går det bra at jeg tar den opp på morgenen (den tiner jo sikkert ganske fort) og at den blir liggende i romtemperatur? Regner med at vi kommer til og dra i 8 tiden.. Så jeg kan lage grøten før jeg drar og gi han den når han blir sulten? evt. varme den opp? Takk for svar=)
mrs1984 Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 har du en liten oppbevaringsboks pleier eg ta med passe mengde pulver i den, så har gutten noe å spise av også... middagen kan du pakke inni avispapir nedi sekken/vesken, da vil den holde seg kald leeenge..
Hufsla Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 ja, det gjør man. Både nestle og småfolk har det:-) Tuppeware og avent har oppbevaringsbokser til f.eks mme. De er delt inn i tre rom, og på lokket er det helletut med lokk. Så snurrer du på lokket for å ta av de tre forskjellige lokka. Veldig greit å bruke hjemme også, dersom småen har en tendens til å bli utålmodig mens du teller skjeer. Når jeg var på barselgruppe på helsestasjonen funket den greit både til å oppbavare mme (pulver altså) i, og som skål/bolle til å spise grøten av.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Ja, den oppbevaringsboksen har jeg sett.. Kanskje vi må kjøpe en sånn en da! Hørtes veldig kjekk ut=) Men porsjonsposer har jeg faktisk ikke sett før. Nå har jeg jo ikke kikka direkte etter det heller da, men jeg har studert den hylla med barnemat ganske godt.. Hvilken butikk kjøper du det i da? Takk for svar=)
Hufsla Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 min har vært veldig mye i bruk. De porsjonsposene står sammen med resten av barnematen. Jeg har fått prøver på det fra nestle og småfolk, og kjøpt det selv. Hvilke butikk husker jeg ikke, men ihvertfall på obs, og jeg tror på ICA nær.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Okey.. Får se ekstra etter det neste gang! Tusen takk for hjelpen=)
jannemor..venter Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Oj disse hadde jeg glemt bort, husker jeg kjøpte dem til gutten da han var baby for 3 år siden..nå hadde jeg glemt de bort, hehe.. takk for påminnelse i farta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå