Gå til innhold

Slimproppen/sproppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, så har man da opplevd det også. Var hos jordmor og ble strippet i går, 3 uker før termin. Fikk sjokk i formidag/mårrest da æ va på do. Så ut som "gamla" hadde fått bihulebetennelse. ÆSJ!!

Måtte ringe jordmor og spørre om ka det va som skjedde. Det var ikke farlig, var bare slimproppen som var gått. Har 2 barn fra før og har aldri opplevd lignende. Samme har skjedd 3 ganger til i dag, så den kommer vist ut stykkevis og delt. Og så absolutt ikke ut slik som æ hadde forestilt mæ det..

Magen har sunket enda lenger ned, og i følge gubben så har magen VOKST siden i mårrest!

Kanskje det skjer noe snart!

Kan gjerne vente til i morgen iallefall. datter min og barnebarne mitt kjem heim i mårra tidlig med fly. Har ikke sett dem siden påske, og det e lenge siden! mormor savne jo gullungen sin. For ikke snakk om onkel på 5 år som savne daddaen sin og onkelbarnet sitt!

Jaja, får bare vente i spenning på om det skjer noe i natt. Har forberedt 5 åringen over flere dager på at om han skulle våkne på natta og mamma og pappa e borte, så må han bare gå inn til farmor (generasjonsbolig) å være. Evt til dadda når ho kjem. Føle mæ mer komfortabel når kjem heim, da VET æ at han e i gode hender. Farmir e tross alt 81 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at en del har blitt strippet her inne. Hva er grunnen til at de stripper så lenge som 3 uker før termin? Er det frekt å spørre, -eller... Du behøver ikke svare. Har selv en uke igjen til termin, og kunne godt tenke meg å få litt fortgang i sakene:o)

Skrevet

Har hatt masse kynnere i det sisite. På grensen til å være rier og har 2 cm åpning. Var også "nesten helt modent" i følge jordmor. I tillegg slit æ endel med å sove på natte pga vondt i bekkenet når jeg er i ro. Så lenge jeg er oppe å går og i bevegelse fungerer bekkenet bra. Babyen står så langt nede i bekkenet nå at det kjennes ut som jeg har den mellom knærne! Fikk tilbud om stripping og takka ja! Litt tungt å gå høygravid i denne varmen. 25 grader i dag, 28 for 2 dager siden. Har hatt 1 dag under 20 grader de siste 14 dagene. Og ja, vi befinn oss i Norge. Nærmere bestem i Nord Norge!

Skrevet

Faktisk ikke så ille vær her i sør når man tar i betraktning at terminen er nære;o) 15 grader og kalderere på nettene, -deilig!

Etter fødselen kan finværet bare komme:o)

Skrevet

Fortsatt ikke skjedd noe her, så den strippinga hadde visst ikke noe større virkning. Bare at den der sproppen gikk.

Får satse på nymåne i mårra da... Og kanskje et par runder på trampolina? Men vet liksom ikke om æ tør å hoppe rundt der. Virke skummelt på mæ. E så redd for å gjøre noe galt.

Egentlig så glede æ mæ til fødsel, hadde en kjempepositiv opplevelse sist gang. Gutten e snart 5 år. I mellom tia har æ rukket å bli mormor, og fikk lov å være med på den fødselen også. Og det var STORT!!!!!!! Anbefales absolutt for blivende bestemødre. Når det er sagt, så kunne æ overhodet ikke tenke mæ å ha min egen mor med på fødselen. Da hadde æ blitt superstressa!

I dag har vi "bare" 18 grader og regn. Deilig, trengs sårt litt mer nedbør nu, e fryktelig tørt overalt, med vanningsforbud flere steder. Som bonde ønske æ mæ ei skikkelig rotbløyte nu! Men det kan gjerne regne om natta og være flott om dagen...

Skrevet

Er og skeptisk til trampolina:o)

Kunne faktisk tenkt meg å hatt med mamma, men vet ikke helt om mannen er med på den:o).

Rart hvordan det skifter mellom sør og nord. I dag er været sol fra nesten skyfri himmel og foreløpig 20 grader;o)

Vi hadde håpet å bli ferdig med høyet før vinteren, tørrballer, så det er ikke lett å få det til i silregnet:o)

Lykke til med nymånen. Her går det i en del bringebær-te, direkte fra egen hage:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...