Gå til innhold

Skal melde el ikke melde til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For å gjøre en lang historie kort så gjelder det moren til en kamerat av sønnen min på 15 år, de er like gamle. Hun har vært lagt inn på avrusning for noen år siden pga ameftamin og pillemisbruk. Nå har hun begynt igjen og det er verre enn noen gang. I tillegg til at hun også drikker alkohol. Han på 15 er jeg ikke så redd for for han kommer til oss hvis det blir for ille eller drar til faren sin som han er hos nesten hver helg. Problemet er at hun nå har fått to nye barn på 2 og 1 år. Har fått se film av henne hvor hun sitter på gulvet med yttertøy og alle klærne på midt på natten hvor de små sitter i sofaen i bare bleie. Og hvor 15 åringen prøver å vekke henne hvor hun er så ruset at hun bare snøvler og glir lenger ned på gulvet (var i sofaen til å begynne med..)og bare sover videre. Dette er visst ikke den eneste gangen. Det er mange andre historier i samme sjanger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør helt klart melde fra... uff, får grøssninger av å lese innlegget...

Skrevet

Her er det vel ingen tvil om hva du skal gjøre!!

Skrevet

jeg hadde ikke vært i tvil. hadde ringt på flekken. en bekymringsmelding i allefall!!

Skrevet

Er det så ille så ring. Mulig 15 åingen roper på hjelp ved å vise deg film etc. Ikke noe å tenke på engang. Du kan også ringe politiet.

Skrevet

meld i fra, ingen tvil....får også helt grøssninger av å lese at to små barn må leve sånn, nei ring inn bekymringsmelding til barnevernet, å husk på at du kan være anonym...

Skrevet

Hadde ringt på flekken jeg.

Skrevet

Meld i fra nå mens barnevernet har ein sjans til å ta ungane ut derfra!! Har vert bort i ein sak der barnevernet tok ungen men kjørte ikkje eit 4-12 vedtak for å få omsorgsretten til ungen og mens ungen var i fosterheim så oppførte faren seg "eksemplarisk" så 1år etter at ungen var tatt ut så var han tilbake til pappan...........

Meld fra med ein gong!!!

Skrevet

Jeg hadde meldt ifra med en gang, et barn kan bli ødelagt før livet av en slik barndom, å en 15 åring skal ikke være nødt å ta det ansvaret mora legger på han.

Skrevet

Du må bare hjelpe de..........................meld fra selvfølgelig....

Skrevet

Det er vel ikke noe å tenke på engang?

Skrevet

Hvorfor i alle dager lurer du på om du skal ringe eller ikke? Det er ingen tvil... dette er et klart tilfelle av omsorgssvikt!!!

Skrevet

Er mange innlegg her om ting som er store tvilstilfeller om man skal melde i fra eller ikke. Her er det ikke det, og i tillegg at du som en voksenperson som har sett dette (bevis på film) så har du faktisk ikke lov til å ikke melde i fra. Livsfarlige ting kan jo skje disse små hvis det ikke er en å ta seg av ungene, om eldstemann i tillegg ikke er hjemme (*for barna er jo ikke hans ansvar) så er jo i realiteten de to små alene hjemme.

I denne saken synes jeg det er helt klart at du må melde i fra.

Skrevet

Er vel ikke så mye tvil om hva du bør gjøre... bare tenk hva som kan skje med barna mens hun er rusa, bare det at hun lar de ligge i sofaen, det er fort gjort å dette ned derfra for små viltre barn. Og et annet poeng her er at 15 åringen fort ender som "forelder" for disse to små, det er ikke hans jobb å ta seg av de! Han er bare et barn selv. Nei uff, ring og si ifra, så får barnevernet selv bestemme hva de gjør videre. Da er hvertfall din samvittighet ren om noe skulle skje med de små. Tenk om de skader seg stygt og du ikke har meldt ifra? Da vil du nok slite i ettertid, hadde jeg gjort hvertfall.

Skrevet

Etter min mening har du plikt til å melde i fra. Sørg for at barnevernet får se den filmen du fikk se. Er ikke sikkert storebror er der neste ganG!!!!

Skrevet

Du må helt klart melde fra, jeg hadde ikke vært i tvil..Hjelp de stakkars barna.

Skrevet

Når man lurer skal man stort sett det.

Tilfellet ditt høres rimelig åpenbart ut.

Skrevet

jeg hadde meldt i fra og vist filmen du har sett..

Dette er jo omsorgsvikt..

Stakkars barn

Skrevet

Jeg har funnet frem tlf nr til barnevernet så jeg skal ringe. vil være anonym for jeg er redd det skal bli bråk fra hennes side hvis hun finner ut hvem det er som har meldt fra, da blir det bråk!! Grunnen til at jeg har vært i tvil er at jeg ikke ønsker å se 15 åringen komme evt i fosterhjem hvis det skulle gå så ille.. Faren ønsker å få full omsorg, men pga plassmangel (han har også barn) og bor i 2 roms . De prøver å få kjøpt noe større men det er for dyrt for dem.

Jeg ringer i morgen så får vi se hva som skjer.

Skrevet

Ærligtalt! Sitter du der og er redd for at en 15 åring skal komme i fosterhjem når hun har to andre småbarn som lever under slike forhold. Har du tenkt på at du er medansvarlig for deres videre oppvekst dersom du ikke melder fra? Nei vet du hva, her MÅ du melde fra hvis ikke burde du vært meldt selv, dersom du vet om dette og velger å lukke øynene dine!

Skrevet

skjønner ikke hvorfor du tviler jeg....for hver eneste dag som går er du faktisk delaktig i at 3 barn får livene sine ødelagt.

Skrevet

Det er 15 åringen jeg har forhold til, og jeg tror det er vanskeligere for han og evt måtte bort enn de to små. Jeg synes det er helt forferdelig for de små også. Jeg fikk se filmene i dag og det var da det først gikk opp for meg hvor ille det faktisk er.

Skrevet

Håper det ikke er lenge siden du fant ut av dette??? Du burde har ringt samme dag som du så filmen!

Dessuten så har barnevernet døgnåpent - du burde ringe med en gang.

Jeg hadde ikke sovet godt om natta om jeg visste om noe sånt og ikke gjorde noe for disse stakkars barna - noe så skrekkelig!!!

RING!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...