Kæmma og trultene Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Jeg la innlegg her for noen dager siden- jenta mi på 13 mnd hadde feber i et par dager, og var veldig slapp med dårlig matlyst. Hadde mest feber på kvbelden - 39,4 ca to dager. Så ble feberen borte, men hun virker like slapp og sliten! Vært sånn i to dager nå men uten særlig feber. Orker ikke leke mye, men sitter en del stille og leser eller bare babler. Spiser ikke like mye som hun pleier, mye trørr og ser rett og slett litt dradd ut i ansiktet - ser ut som hun har feber men har det ikke. Sambo mener det ike er noe å gjøre med, så lenge hun ikke har feber er det ingenting legen evt kan gjøre med det. Men jeg begynner å bli bekymra, tenker på det de sier at om ungen oppfører seg unormalt skal man sjeke det opp og har lyst å dra til legen imrg. Men vet jo ikke hva jeg skal si til han, i og med at det ikkeegentlig er noe galt med henne. Redd for sånne snikende sykdommer jeg, da, somkommer uten feber...... Hva syns dere? Er jeg hysterisk?
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite. Hvis et legebesøk er med på å roe ned dine nerver, så drar du Ellers prøver jeg å tenke hvordan jeg selv er når jeg er syk. Tar ofte litt tid å komme til hektene igjen, selv om jeg er feberfri. Matlysten tar lang tid, og føler meg slapp. Så slik sett er vel ikke hennes oppførsel så unaturlig... Men det kan også være fort gjort at disse små får i seg for lite væske, eller det kan være et virus som ligger å lurer. Så gjør det magefølelsen din sier.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Kan du ikke ringe legen i morgen og høre hva han sier? Om han syns det er grunn til bekymring... Hvis det er det så får dere komme inn på en sjekk, om ikke annet enn for å berolige deg, og hvis ikke får du sikkert beskjed om at det går over snart. Det er bare en telefon og et spørsmål, så du slipper å sitte hjemme og gruble.
Sjalabais Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Allemnntilstand er en viktigere indikator på sykdom enn feber! Prøv med en paracet (om du vil bruke det da) og se om hun blir litt kvikkere da. Da tulla mi hadde influensa og ikke spiste eller drakk noe særlig (kun amming som blei godtatt - amma en gang i timen!), fikk jeg beskjed av legen om å gi henne paracet tre ganger daglig (full døgndose) for at hun skulle ha det mer komfortabelt. Hun hadde lite/ingen feber, men fikk det allikevel. Dette gjorde at hun både spiste og drakk bedre, og mat og drikke er jo viktig for kroppen for å bekjempe sykdom. Kontakt også legen i morgen, om ikke annet for å utelukke at det er noe alvorlig :-) Be om å få en CRP i tillegg til sjekk av ører, luftveier og alt det der. CRP'en vil kunne indikere om det er virus eller bakterier som plager henne. Har hun ingen utslag, så kan det være at hun er veldig smertepåvirket av tenner som jobber med å bryte gjennom eller noe sånt...
Kæmma og trultene Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2007 Hei, og takk for svar! Idag er hun kvikkere, men var ikke til å trøste i natt. Hun gråt og gråt og fikk ikke lagt seg til, jeg og sambo holdt på i et par timer før vi endelig sovnet alle tre i senga vår. Nå er jeg gankse sikker på at det er smerter hun har, og ant er det tenner som du sier. Hun hadde fingrene i munnen mens hun gråt, så i kveld blir det paracet hvis hun begynner igjen. Takk for gode råd!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå