Forskeren Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Her inne kan man jo spørre om alt... Ambivalensen har tatt meg, er i tvil om str. på et par jogge/fritidssko. Skal brukes til trilling av baby Skal jeg velge et par som passer akkurat og som tåa kan nå frammi hvis jeg skyver litt? Eller et halvnr. større? Liker egentlig ikke for store sko, men de må jo ikke være for små heller...
Nyseryllikberta Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Et halvnr for stort! - Føttene kan hovne og bli litt større når du triller lange turer - Det blir kaldere til høsten og du bruker tykkere sokker - Det er mer behagelig!
cecci79 og Robin Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Beina hovner jo opp litt i løpet av dagen, så det er viktig å prøve sko på ettermiddagen. Ellers synes jeg ikke det er godt med for store sko. Bruker gjerne musklene i både legg og tær til å "holde på plass " skoene, som kan føre til leggkramper. og hammertær(!) Hvis skoene blir for små, og tærne dytter borti kanten, kan du få problemer med nedgrodde negler eller de kan løsne, og gi innfallsport til sopp, og i værste fall miste neglen..da er det iallefall viktig at stoffet i skoen er tøyelig! Ble mye rot det her, men vet ikke engang om jeg fikk med meg det viktigste..jeg er fotterapeut, så har en utdannelse der jeg lærer MYE om sko og alle problemene som kan oppstå med bruk av feil sko.. For spasersko er demping i såle viktig!! håper du ble litt klokere.. hehe
Forskeren Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2007 Da må jeg spørre en ting til til deg: Stoffet på skoen er sånn "tøy-stoff" med hull oppå og kun skinn rundt kanten (typisk joggesko - har også demping). Tror du det tøyer seg ut ved bruk og at jeg sånn sett vil "tråkke de ned" litt framme? (de svinger typisk litt opp foran nå). Ellers var det med tykkere sokker et argument jeg gjerne kjøper! Hadde ikke tenkt på kaldere tider, har kun tynne sokker nå.
cecci79 og Robin Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 sko utvider seg jo alltid litt, men skoen skal forme seg etter foten, ikke omvendt. hvis skoen er akkurat passe som du sier, kan det jo også være at det er lite plass til tærne og da utvider skoen seg etter tærne dine.( ikke så fint å se på iallefall ) og det kan jo bli for trangt da, når du må ha på ekstra sokker. gå for de som eer litt for store, bare ikke de kjennes alt for store ut og at de glipper når du går...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå