Gå til innhold

Farts grense i boligfelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!!

Må få ut litt frustrasjon her, så dette blir vel langt.

Det hele startet mandag eller tirsdag, da var mannen ute med ungene mens jeg var på jobb, snuppa (18 mndr) hadde tatt storebror sitt rullebrett ut i veien, hun lå godt synlig midt i veien. Da kommer en av de få taxiene vi har her kjørende i en voldsom fart (det er ikke første gang den j...a kjerringa kjører som en gris), hun så ikke lille snuppa og måtte stå på bremsen for å klare å stoppe, mannen var på vei for å ta henne, men rakk ikke frem! Heldigvis klarte hun å stoppe!!!!!!!!

Så idag var vi ute igjen, samme kjerringa kommer kjørende i en jævlig fart, jeg springer mot siden på bilen hennes for å stoppe henne. Hun rister bare på hodet å forsetter å kjøre!!!!!!!!!!

Jeg blir lyn forbanna og ringer opplysningen for å få tak i nummeret, ringer til henne å spør hvorfor hun kjører som en gris!! Hun sier da at hun hadde ikke kjørt fort, var toppen 30 km/t (vi tipper mellom 40 og 50), hun kunne jo ikke krype langs veien heller!!!!!!!!! Jeg sa at hun vet at det bor mange unger i gata (hun bor her selv), men det brydde hun seg ikke om!!!!!!!! Jeg fikk ta kontakt med politiet hvis jeg mente hun hadde kjørt for fort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GRRRRRRRRRRRRRRR, ble så hissig at imorgen skal jeg opp til politiet å snakke med dem, hva slags holdning er det der!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eller er det jeg som er helt urimelig her, tenk om jeg faktisk hadde sprunget opp for å ta en unge idag, hun hadde ikke hatt sjangs til å stoppe!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ER det 30 km/t som er fartsgrensen skal hun jo ikke kjøre fortere... Men hvis ikke så har hun jo "rett" til å kjøre i 50. Men man skal jo ikke kjøre på folk bare fordi man har rett til å kjøre så fort da!

Skrevet

Kanskje dere bør holde ungene unna veien? Her har vi også 30 sone, men svært få som overholder den. Jeg har gitt streng beskjed til ungene at de får ikke gå ut på veien, hvis de gjør det er det rett på rommet!!

Skrevet

I boligfelt er det vel det de kaller "gangfart" som skal praktiseres..

Skrevet

Alle ungene i gata leker midt i veien, tegner, hopper paradis osv. Er ingen lekeplasser i det området vi bor!!!!!!!!!!

Det er tross alt i et byggefelt (gammelt sådan, men allikevell). Veien er bein å oversiktelig, det som er skummelt er jo at hun her rett å slett ikke følger med på veien. Nå tør jeg jo ikke gå inn å sette på en maskin med klær engang!!!!!!!!

Skrevet

Har ikke lekeplass her heller, men ungene får ikke leke på veien av den grunn. Veien er for biler! Men er enig i at de bør overholde fartsgrensen!

Skrevet

Vet bare ikke hvor de skal leke henne da, det er ingen som har hager heller her. De kan jo ikke bare være inne!!!!!!!!

Skrevet

Det må være et merkelig boligfelt hvis det ikke er et annet sted enn på veien å leke...

Skrevet

For å si det sånn, så bor vi bare 100 mil fra nordpolen!!!!!!!

Skrevet

Hvis veien skal være lekeplass hadde jeg ikke flytta meg en meter fra ungene ihvertfall!

Skrevet

Nei, det er jo akkurat det vi prøver på. Men hvis folk kunne kjørt normalt, så kunne jeg jo gått inn å tørket storebror i rompa, uten å ta med meg 2 unger hver gang!!!!!!!!!!!

Klarer ikke å ha alle 3 samla til enhver tid.

Å når hu sure kjerringa ikke kan ta hensyn, så blir jeg hissig!!!!! Det er jo kun hun som kjører som en tulling i denne gata, men siden hun kjører en av de få drosjene, så kjører gjennom gaten endel ganger i løpet av en dag!!!!!!!!

Skrevet

Kan vel skjønne hun blir hissig, hun deler vel kanskje min mening om at veien ikke er et egnet lekested for barn. Men hvis det ikke finnes annet sted å leke så, men jeg hadde nok heller vurdert å flytte til et mer barnevennlig sted.

Skrevet

Ja, ja du om det. Det er ikke så veldig mange egna plasser for barn her. Det er jo ikke så mange år siden det kun bodde menn her oppe. Men som sagt så kan jeg ikke nekte ungene å leke ute, vi er nok inne i mørketiden!!! Vi bor her oppe for opplevelsen, har liksom ikke planer om å flytte tilbake til fastlandet pga ei jævla kjerring som ikke kan kjøre som normale folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...