Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten og trøtt for tida og er mye i dårlig humør. Gruer meg nesten til neste dag fordi jeg vet jeg skal være hjemme med lillegutt. Jeg trenger så sårt litt voksenkontakt! Møter selvfølgelig venner innimellom, men det blir langt i fra nok.

Mitt største ønske er å dra på en helgetur med en eller annen venninne. Komme meg bort fra barn og ansvar en liten stund. Men økonomien sier at det ikke er greit..

Nå er det heldigvis bare en uke til jeg skal begynne å jobbe igjen. Da har jeg gått hjemme i 1,5 år! Ble sykmeldt tidlig i svangerskapet fordi jeg har en jobb som det ikke passer å være gravid...

Er det noen andre som holder på /har holdt på å gå på veggen?

Er såååååå lei!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig mente jeg permisjonsdepresjon:D

Skrevet

Tja. Det er fult mulig å få en fødselsdepresjon ja. Snakk med fastlegen din.

Skrevet

Men kan man få det 9 mnd. etter fødsel???

Skrevet

hei,

satt akkuurat og skulle skrive et innlegg og så ser eg ditt..

gutten min er snart 9 mnd, i dt siste har eg blitt så likegyldig og kjenner svært sjelden "ekte" glede.dette har komme over meg nå, har aldri vert deprimert el liknende tidligere.

gutten har sove maks 4 timer istrekk siden han blei fødd, er tydeligvis ikkje ein som treng så masse søvn, eg har nok pressa meg sjølv for masse, vil jo så gjerne vera litt supermamma...samtidig har nok flere ting fra fortiden henta meg inn igjen.

har masse dårlig samv om dagene, vil så gjerne ha det moro og kose meg med gutten, men føler det mester et ork, og at det er kjempegodt når han sovner om kvelden. vil ikkj aha det slik, vil ha det bort igjen så alt blir normalt igjen.

elsker gutten over alt på jord, han er dte beste som har hendt meg. men er så trett og sliten...

kroppen svarer på sin måte, med mageknip kvar kveld og løs avf mange ganger for dagen.

Skrevet

Ja, det er ikke noe hyggelig. Jeg er også litt sånn. har så lyst til å være en morsom mamma og leke med lillegutt, men jeg blir nesten irritert hvis han ikke vil leke selv, men skal ha min oppmerksomhet. Elsker han jo sååå høyt og ønsker meg overskudd til å være blid og hyggelig, men det er ikke så lett..

Nå er jeg litt heldigere enn deg da. Han har begynt å sove hele netten for ca. en uke siden. Det er deilig det!

Skrevet

samme her, føler han bare skal stå i mine buksebein, går eg fra han er det hylgrining, berre eg skal på kjøkkenet og snakker til han hele tiden, sikkert i litt sånn mammadalt periode..?

det hadde vert deilig det, å ha overskudd. ser litt mørkt på å begynne på skolen igjen om 1 mnd, korleis skal eg få meir inn i dagene enn det allerede er?? er helt tappet når kvelden kommer... vet ikkje om eg kan kalle meg deprimert, men er forferdelig sliten. føler alle rundt meg takler mammarollen så fint, men de har kanskje og hatt en "lettere" unge og litt mer hjelp. ikkje veit eg, men nå kjenner eg meg ikkj eigjen, har alltid hatt stå p vilje og ork til det meste. det har eg ennå, helt til kvelden er kommen og gutten er lagd, da er eg heilt tom...

Skrevet

Søm om det skulle vært meg selv :-( Er mye alene med han, det som holder meg "oppe" er smilet hans, alt som gleder han! Elsker han over alt!!!!

Men den siste tiden har jeg ikke hatt det fult så koselig med meg selv :-( Blir lett irritert, får rare tanker som jeg aldri trodde skulle komme i mitt hode :-p (høres helt teit ut ja)

Vet at sånn her skal det ikke være :-(

MEN, Tenker det går over!!!!

Skrevet

ja, det er han som holder meg og oppe, kanskje derfor det er så "tomt" når han er i seng, da blir eg bare trist..på dagene vil eg ikkje han skla merke noe til mine "mørkere" tanker så holder koken for han skyld, vil ikkje han skal bli som meg. alt eg vil er at han skal ha det bra, og eg har lovt meg selv at han skal ha ein bedre oppvekst enn meg sjølv, og det skal eg holde.

alle sier eg må nyte tiden og at det er så delig å være i permisjon osv, det har det vert, men greier ikkje glede meg lengre på samme måten. nå svir det i meg, for eg elsker gutten samtidig som det nesten er et ork å vera mamma for tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...