pandabjørn Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 har dere med vaskeklutt hjemmefra eller spørr dere der dere overnatter om å få låne?? mine svigerforeldre var på overnattingsbesøk for 2 uker siden de var her i 2 netter.. etter vi flytta inn i nytt hus har jeg lagt en brun og en bege klut på hver side av krana til PYNT....men det har tydligvis ikke svigerforeldrene mine skjønt for dagen etter så lå den ene kluten på badekaret, så herretter når vi får overnattingsbesøk så er det vekk med pynteklutene! akkurat det samme skjedde når søstra til sambo var her fra man til ons...hun tok likegodt en klut hver dag hun da! grrrr... men de har sikkert ikke skjønt at de skal ligge der til pynt, men synes det er litt "frekt" å bare ta en klut jeg da kunne ha spurt meg først.. de fikk et stort håndkle hver tilfelle de skulle dusje, og det var jo greit de lå sånn oppå hverandre om dere skjønner meg... når jeg er på besøk og skal overnatte så har jeg både med håndklær og kluter som jeg trenger... vet ikke hva dere har når dere er borte??
@nne p@ l@nne Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har aldri pyntet opp med kluter på badet, så jeg hadde nok ikke skjønt at de var til pynt. Men hadde nok spurt før jeg tok både håndkle og klut da. Ellers så er vel ikke dette så mye å skape furore over eller? Klutene kan vel vaskes? Jeg tar aldri med meg hånkle til svigers i hvert fall.
ano`num *17.03.10* Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Kommer ann på hvem jeg skal på besøk hos. Er det foreldrene mine, tar jeg ikke med.... Svigers eller søsken overnatter vi aldri hos. Er det andre, venner feks, så tar vi med! Både til oss og barnet/a. Er ikke vant til kluter på pynt jeg heller.....
3 skatter ute:) Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 låner stort sett det når vi er borte ja, og de som er her låner også. er ikke mange som har med. og når det ligger kluter fremme ville jeg naturlig ha trodd at de var der for å bli brukt.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg legger alltid frem kluter+håndklær når vi venter gjester. Dersom jeg forventer at de tar med, gir jeg beskjed om det i forkant (skjer egentlig ikke med mindre vaskemaskinen skulle ha streiket eller noe annet ekstraordinært). Når jeg besøker andre spør jeg som oftest på forhånd, men hos samtlige familiemedlemmer (foreldre/tanter og onkler) pleier de alltid å legge frem.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 jeg for min del spør alltid, eller så sier de vi overnatter til hvor ting ligger. går ikke bare å forsyner meg av tingene:)) hehe.. Men går jo an som hun sier å si ifra at du har lagt frem håndduker/vaskekluter neste gang de kommer?
Ioren Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Bruker ikke kluter til pynt, så har aldri hatt det problemet.. når folk skal sove hos oss sier jeg bare at de får finne det de trenger i skapet.. Legger som regel ikke fram til dem... De fleste som sover hos oss er såpass godt kjent i huset at de får klare seg selv =P Mulig jeg er rar sånn , men er "oppdratt" med at når folk er på "feriebesøk" ¨så kan de være så lenge de vil, men de må også klare å ta vare på seg selv.. Skal de dusje bør de kunne finne et håndkle, er de sultne bære de kunne ta seg ei brødskive liksom... (sorry,spora av litt....) Når jeg skal sove borte en natt eller to tar jeg som regel ikke med håndkle, men om vi skal være borte en stund spør jeg på forhånd om de vil vi skal ta med eget. Aldri noe problem noen av delene... Unntaket er mamma og pappa, der tar jeg aldri med, og spør heller ikke om jeg skal ta med... Skal oppover og være to uker og tror mamma hadde syntes det var merkelig om vi tok med håndklær... De har jo fortsatt like mange som da vi bodde 5 der, og nå er de 3... =P
dårligfantasi Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 er vel ikke noe og lage problem over dette ? er nok mulig at de trodde du hadde lagt fram klutene til de.. er ikke alle som har sånt til pynt, har ikke jeg vært borti før hvertfall.. og har aldri tatt med meg sånt når jeg skal noen plass..
Raych Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde nok trodd at du hadde lagt fram klutene slik at man kunne bruke dem... Har aldri hørt om at vaskekluter blir betraktet som pynt:) Har aldri opplevd det før i alle fall.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Pynter aldri med kluter, så det er ikke noe problem. Pleier heller aldri å ta med hånkler på overnattingbesøk. bortsett fra hytteturer o l . Når jeg har overnatting pleier jeg å finne frem eller be de finne selv i skapet. har en ganske uformell tone og de gjestene som kommer på overnatting, noen ganger spontant, spør som regel etter det de trenger, så får de det. har en venninne som har sagt at det hun liker best med å overnatta hos meg er alle luksus produktene i dusjen så hos meg forsyner folk seg ganske fritt og det synes jeg er greit.
vic_89 med prinsen Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 jeg ville nok trodd at de var lagt fram for å brukes hvis det lå vaskekluter fremme, men jeg ville likevel spurt fordi jeg alltid pleier å spørre om slikt:P men det er jo bare meg, så hvis jeg hadde lagt vaskekluter fremme mens jeg hadde gjester ville jeg tenkt at det var en naturlig reaksjon at de antok det var lagt fram til dem. tror heller du får pynte med noe annet, si ifra at de er til pynt, be dem ta med slikt selv eller legge fram vaskekluter sammen med håndklærne, så slipper du det problemet;)
pandabjørn Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2007 når jeg er hos mine foreldre så har jeg aldri tatt med bare når jeg er hos svigers.....og jeg kunne aldri funnet meg å gå i skapet til svigers å finne meg mat og drikke....så godt kjenner jeg de ikke der gjør heller ikke gjestene vi har hatt på besøk heller (familien til sambo) nei det er nok ikke så mange som har kluter til pynt hehe....men synes det så litt fint ut siden vi har en stor vask med mye benkplass kanskje de trodde det var kluter til svigers men hva skal de bruke 4 kluter til på 2 netter da? og søstra skulle hun bruke 4 kluter på to netter...neppe hehe.....
3 skatter ute:) Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 er man en klutbruker går det fort 4 kluter, jeg bruker minst 4 i døgnet jeg (så tar med når vi skal til folk vi vet ikke har så mange da).
OhMyGod!!! Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 *ler* pyntekluter....jaja, hver sin smak, og takk og lov for det(blitt veldig kjedelig ellers). jeg har aldrig hatt med meg håndduk eller vaskeklut om jeg skal ligge over til familie eller venner....aldrig tenkt over det i grunn. vi i familien og venneflokken bruker å finne oss det vi trenger selv, å får beskjed om hvor ting ligger. sånt er kjekt synes jeg. mulig jeg er rar som ikke har fått med meg sånt. søstern min tok med seg håndduker nedover sist nå forresten.....blei helt sjokka jeg, hva skal hu ha med det for liksom? *ler* men hu skulle ligge over til litt fjern familie dagen etter da så var derfor. brukte mine når hu var her:)
SusyQ Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 De rene håndklærne og klutene som ligger fremme på badet vårt er det fritt frem for gjester å benytte seg av. Det er jo det de er laget for!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 Hvordan de har klart å bruke 4 pyntekluter på 2 dager? Jo, de har vel vasket seg daglig i rompa?! hehe. Jeg må bare tulle litt med deg.
dolly29 Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 Skjønner ikke hvorfor du blir så irritert over at noen bruker klutene dine?? Selv hadde jeg trodd at de var blitt lagt frem til meg og at de ikke var til pynt. Og jeg har aldri med kluter, håndklær til mine svigerforeldre. og heller ikke de.. Men men du får ta vekk klutene neste gang de kommer:)
BEA-77 Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 Syntes dette var direkte rart jeg... Teller du hvor mange brødskriver de spiser og hvor mange vannglass de bruker pr. dag også eller? Når jeg får besøk er det en selvfølge at de benytter våre kluter og håndduker, tror nesten jeg ville blitt skuffet om de hadde med egne, er ikke mine bra nok liksom? Har aldri hatt med egne kluter på besøk med mindre det har vært på hyttertur med manglende vaskemaskin eller lignende. Men nå begynner jeg å lure om noen kan ha syntes at jeg er frekk som har benyttet deres kluter? He he, mye vi skal henge oss opp i her i verden:) PS; jeg bruker en klut til morgenvasken og en til kveldsvasken, så ikke vanskelig å bruke fire kluter på to dager.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #20 Skrevet 12. juli 2007 Har aldri hørt om pyntekluter... Signerer de andre her... Jeg ville også tro, hvis jeg var din gjest, at du da hadde lagt frem klutene slik at jeg skulle se de, og selvsagt bruke de.. Kluter kokvaskes, så det er vel ikke noe problem hvor de har vasket seg? Som regel får jeg beskjed av de jeg skal overnatte hos at jeg ikke behøver å ta med verken kluter, håndkle eller shampo! Og om jeg ikke får den beskjeden, da spør jeg (ikke mine foreldre/svigerforeldre..) Får alltid svar at det er en selvfølge at jeg får låne dit jeg kommer. Slik blir jeg mottatt hos de jeg er gjest hos, og mine gjester behandles deretter.. Jeg pleier å legge frem kluter/håndklær til mine gjester. Og sengetøy har jeg redd pent opp når gjestene kommer selvsagt!
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 12. juli 2007 #21 Skrevet 12. juli 2007 dette er jo et like utrolig problem som fame-problemet ditt.... legger du frem kluter vil vel de fleste regne med at de er til bruks.... er jo ikke vanlig med pyntekluter
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Hehe ja hun skal gifte seg neste år, og hadde bestilt utefotografering. Så ringte hun fame og en person hadde booket henne til i år så hun ble så sint på personen som hadde gjort om fordi hun trodde ikke hun hadde fått det refundert om hun hadde fått regning.. Da jeg prvøde å si at det er snakk om neste år og ingen hadde gitt henne noen regning for det hvis hun forklarte at "jeg gifter meg ikke før juni neste år" ble hun kjempesint.. fordi jeg reagerte med at dette ikek var noe problem i det hele tatt og at det var litt vilt å ønske at personen som feilbooket henne "så hatten passet.." hehe
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. juli 2007 #24 Skrevet 12. juli 2007 Du tar vel med deg kluter, håndklær OG niste når du skal til svigers?
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. juli 2007 #25 Skrevet 13. juli 2007 Jeg skjønner godt at de trodde du la de frem til de, og spesiellt siden det var en av hver farge, sånn han & henne. Neste gang kan du jo legge handduk og klut og sånt på sengen deres. Er vel helt normalt at folk får låne kluter og håndduker når de er på besøk. Ser på det som en selvfølge jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå