Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hva kan være årsaken til et slikt lavt mål? Fikk liksom ikke noe svar av legen... slik at jeg ble mer bekymra enn noe annet over dette legebesøket. er 24+5 og målet var 17 cm! Synes forøvrig magen har "grei" størrelse, men føler skikkelig ubehag etter dette legebesøket...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg hadde også lave mål når jeg gikk gravid med førstemann. Lå alltid godt under gjennomsnittet, men innenfor det skraverte området. Legen sa det var ikke noe galt, det viktigste er at det viser en jevn økning.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 når magen ikke stikker så mye utover, kan det jo hende at barnet ditt ligger mer langs ryggen din? jeg har i alle fall hørt at de som ikke har veldig kort rygg, kan barnet ligge langs ryggen på, mens de som har litt kort rygg legger barnet seg litt mer utover på?
ine73 Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg var også på kontroll i går (28. uke), og ligger under det¨skraverte feltet. Har tidligere ligget i nederste del av det. Legen sa det er mye som spiller inn på størrelsen: - Hadde tom blære - babyen ligger på tvers, og tar opp mindre plass utover, hvis du skjønner, - er høy og slank, virker visst også inn. Så lenge fosterlyden var fin, og jeg kjenner godt med spark, var det ikke noe å bekymre seg for. Skal fø på UL i uke 32 for å sjekke om morkaka har flyttet seg oppover, får en ekstra sjekk da. Ellers ble jeg sendt på UL 1 uke før termin forrige gang fordi SF-målet hadde flatet ut, alt var i skjønneste orden (og fødte en flott gutt 2 uker senere på 3,8 kg). Be om en ekstra ul hvis du er bekymret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå