Gå til innhold

Babyutstyr hos besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem syns dere skal betale for reiseseng og denslags som skal stå hos besteforeldrene?

Begge besteforeldreparene våre bor langt unna, og skal besøkes nå i sommer. Vi tar med vognen, og har leid bilsete i tellegg til at vi selvsagt besørger alt "babystashet". Men når vi er på besøk trenger vi paraplytrille og reiseseng. Er vi kipe som lar dem betale det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde forventet å måtte betale det selv, men hadde ikke protestert om de hadde tilbudt seg å betale. ;o)

Skrevet

Neeei, eller, hva sier de da???? Her har vi våre gamle sprinkelsenger fra da vi var små stående på hvert hjemsted med ny madrass oppi. Og våre gamle høystoler stående på kjøkkenet. Trenger jo ikke å være mer avansert enn det når en bare er på besøk.

Dersom dere tar med vognen så trenger dere vel ikke paraplytrille??

Skrevet

Dersom dem ikke tilbyr seg å kjøpe det, så hadde jeg nok betalt det selv. Vi bruker å ta med reiseseng og paraplytrille, dersom dem vi skal besøke ikke har. Men besteforeldrene her, har enten kjøpt reiseseng eller brukt den gamle sprinkelsenga vi hadde som små!

Skrevet

her har begge besteforledrene kjøpt høystoler. mine foreldre kjøpte i tillegg en brukt sprinkelseng, og hos farmor har vi den gamle senga til mannen min.

Vi froventet imidlertid ikke at de skulle kjøpe noe. Hadde selv gått til innjøp av det hvis de ikke hadde tilbudt seg! Barnesete har vi kjøpt til begge steder selv.

Kan ikke skjønne hvorfor dere må ha paraplytrille hvis dere tar med vogna?

Skrevet

HI her,

det var de selv som foreslo at de skulle kjøpe før vi kommer.

Greien er bare om vi skal tro på dem når de sier at det er OK at de betaler?

Grunnen til at vi "må" ha sånn liten vogn, er at svigermor gjerne vil trille men ikke orker den vanlige vognen (hun har noe ledd-problemer, og vognen er en stor og tung Emmaljunga:)

De gamle barnesengene der er ute av huset, og vognbagen er litt trang for ham å sove i, dermed trenger vi seng...

Skrevet

Hei igjen

Dersom de selv sier at de vil så mener de sikkert det. Vi har dessverre bare en bestefar igjen, men jeg har inntrykk av at disse bestemødrene blir helt tussete over disse barnebarna og gjerne vil bruke litt penger på de. Så la de gjøre det ;) Sikkert gøy å få ut å handle litt baby stæsj for de og, særlig i og med at de bor så langt unna.

Men du kan jo foreslå noen merker etc som ikke er så innmari dyre da, så får de gjøre som de vil når det kommer til stykket.

God ferie.

Skrevet

Så lenge de sier det er OK, ville jeg nok latt de betale.

men det kan være en fordel å vente med å kjøpe vogn til dere kommer slik at hun kan prøvekjøre med barnet i.

mange av de små vognene er ekstremt tunge å trille med barn i pga dårlig plassert tyngdepunkt.

Skrevet

Jeg hadde nok forventet å fikse selv, men vi tar alltid med vogn vi da. Både svigerfar, Oldemor i Norge og mine foreldre har seng som vi kan bruke. Har med dyne og slikt selv. Litt pga at han skal ha det som er sitt eget når han først sover på fremmed sted. Innbiller meg at han sover tryggere da:)

Skrevet

Aldri vært noe tema her..siden besteforeldrene har handla inn sånt. Svigers har t.o. kjøpt barnesete til bilen og trille. Mye har de spart på fra de hadde små selv ( sprinkelsenger, tripptrappstol)...er fint lite vi trenger å ha med når vi skal på besøk der....svigermor handler inn bleier og mat til de små også...

Skrevet

Ikke hvis de vil betale, men synes ikke dere kan forlange det.

Har stått reiseseng hos svigers fra før, fra ungene var små. Så vi har ikek hatt problemstillingen. Ellers har vi kjøpt en som slås kjekt og greit sammen og tar liten plass. Den har jeg drasset med på tog osv på andre besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...