Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 9 mnd med store søvnproblemer. Han sovner aldri av seg selv. Vi ender alltid opp med å bære eller mate han i søvn. Begynner å bli litt sliten av det. Når han endelig sovner våkner han igjen etter en timer også er det mye styr med å få han til å sove igjen. helsesøster har anbefalt skrike kur. Er det noen der ute som har erfaring med det. Trenger gode råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi tok et par kvelder med såkalt skrikekurer da mini var 8 mnd..Var såå lei av at han våknet og ville ha melk. Det var to harde kvelder, så sov han natten gjennom :))

Skrevet

Vi hadde avvenning for ikke så lenge siden. Gutten min og sambo sov på samme rom første natta, han våkne når han pleide og det tok halvannen time før han sovna igjen, skreik ikke så mye (jeg våkna ikke), men varl itt sutring fordi han var trøtt. Andre natta sov han på eget rom og var våken 45 min. tredje natta våkna han, men sovna med en gang han fikk smokk. Etter dette har han sovet hele natta, våkner litt for tidlig så må justere litt på dagsoving.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å gjennomføre en sånn kur, men det er muligens effektivt..

Jeg har mer tro på å ta tiden til hjelp. Det meste går over... ;-)

Skrevet

Uff håper det går bra med oss også. Han er våken ca 10ganger om natten.. Begynte skrike kuren i kveld. Han skrek i 50 min. Vi gikk inn etter 3min, 5min og der etter hvert 7min. Nå sover han. Vanligvis våkner han igjen etter 1time. Men dette er første gangen han har sovnet av seg selv.. krysser fingrer og tær..

Skrevet

Er veldig glad for at mini ikke skreik skikkelig, hadde ikke vært moro å høre på, spesielt når det var bestemt at jeg ikke skulle gå inn til han heller. Men vi gjorde sånn at sambo var der inne hele tida med han til han sovna, gikk ikke ut av rommet som vi har lest om. Da vet hvertfall mini at han ikke er alene.

Skrevet

Han her har alltid sovna av seg selv om kvelden (bank i bordet, for nå gråter han plutselig veldig..)

Skrevet

Her kommer du til å få mange ulike svar. Det viktigste er at du/dere tror på det dere gjør. Barnet merker med en gang hvis dere blir usikre.

Dette er hva jeg har god erfaring med og tro på:

Samme rutiner hver kveld. Mat først( mate i søvn kan føre til urolig mave, som gjør at han våkner etter kort tid).

Så et rolig stell, med masse kos:)

Vi leser den samme boken" god natt boken" hver kveld før vi går inn på soverommet. De er da forberedt på hva som kommer. Så inn i sengen, en godnattsang, god natt og rett ut av rommet.

Barnet vil garantert protestere på nye rutiner. Men ikke gå inn med en gang. Hvis han ikke roer seg i løpet av noen minutter går du rolig inn og sier, nå er det natt og du skal sove. Dette må kanskje gjentas mange ganger den første kvelden. Men etterhvert vet barnet hva som skjer og vil finne roen og gode rutiner.

Detter fungerer også når vi er på reise og sover borte hos andre. Bare bamsen og god natt boka er der, er det trygt.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...