nina79 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Vi har en sønn på 9 mnd som har store problemer med å sovne. Vi bærer eller mater han i søvn. Han våkner ca hver time hele kvelden. Er det noen som har noen gode råd ang skrikekurer. Noen med gode eller dårlige erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Datteren vår var sånn, og når de er 9 mnd så kan man legge de i sengen og gå inn hver 10 minutt og stryke barnet og si og vise at dere er tilstede. Det krever viljestyrke av dere og kanskje en ukes tid hver kveld. Men det er det verdt!
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #3 Skrevet 18. juli 2007 Er det virkelig verdt det? Jeg hadde ikke taklet det i det hele tatt. Da tar jeg meg heller bryet med å roe ned barnet mitt, til slutt vil det sovne når det er trett. Min pode som også er slik dere beskriver til tider, trenger gradcis nedtrapping av lyd og lys,for så og forstå at nå er det påtide å sove. Jeg sitter gjerne ved siden av sengen til han har sovnet og lister meg stille ut.Slike små blir fort overtrette og da er det ikke så lett med nedtrapping og da fortrekker jeg byssing istedet for hyl-skrik metoden,selv om det noen ganger blir det alikevel. Da synes jeg det er bedre det skjer i mine eller pappaens armer. Gir dere selv god tid til legging, gjør det til noe dere ser frem til og vet tar litt tid. Når poden min våkner etter noen timer,trenger han kos. Enten bysser jeg han eller legger med vedsiden av ham. Da sover han godt noen herlige timer til..... Kvelden er god å ha til egentid, derfor prøver jeg å få barna i seng før 8. Dette er det jeg mener og jeg får mye pepper fordi de tror jeg skjemmer bort barna mine,men jeg gir dem bare tid til å være seg selv mener jeg. Denne tiden får man aldri tilbake, den går så fort. Snart vil de ikke holdes og bysses lengre. De vrir seg unna. Kos dere med legginga. Masse lykke til. Nettverk for nære foreldre, ta en titt her: www.tettinntil.com og www.ringblomst.no
monta77 Skrevet 30. juli 2007 #4 Skrevet 30. juli 2007 Noen ganger tror jeg de trenger litt hjelp til å lære seg å sovne selv og det lærer de ikke nødvendigvis ved å bli bysset og matet i søvn. Men jeg ville nok i begynnelsen gått inn etter to minutter for så å øke intervallene gradvis. stryke og si at det er natta eller sovetid. være inne maks ett-to minutter og så gå ut igjen. vennlig men bestemt. Synes du det er vanskelig får du heller fortsette slik du gjør og heller prøve siden eller håpe at det går seg til etterhvert:-) lykke til!
Ho mor Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Vi gjør legginga til en positiv kosestund. De sovner enten på fanget vårt, eller når de blir eldre, ved lesing og sang. Gråt som verktøy for å oppnå noe, harmonerer ikke med mitt verdisyn som forelder. At de vil være nært foreldrene sine er naturlig og trygghetsgivende for barn. Som andre sier her, så er det så kort stund de er små. Hvorfor ikke være la den tida være noe du ser tilbake på med stolthet. Jeg var der 100% for barna mine, og varm og trygg når de trengte meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå