Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Finnes det en god og oversiktlig "guide" hvor hva lille tulla må ha i bhg? Jeg har nemlig ikke snøring på hva jeg må handle inn, og hva som blir anbefalt av dresser, regntøy osv.. Kunne noen hjulpet meg?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 regntøy ( vi har kjøpt reflex) Støvler 2 bodyer bukse sokker genser solkrem solhatt smokk vogn med teppe/pose for sovetid jakke vinterdress (vi har kjøpt reimatec) parkdress (vi kjøper en billig type fra h&m ellers er det mange som bruker regbukse og jakke) bleier (ikke up&go) våtservietter salve til sår stump innesko (sandaler) Det er kjekt å ha yttertøy som ikke må fraktes att og fram, kjøp heller 2 sett så du har et sett hjemme og et i barnehagen
Siril&Tord sin mamma Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 greit med 2skift fra innerst til ytterst. dvs. body, sokker/ strømpebukser, genser, bukse osv av yttertøy anbefaler jeg følgende: regntøy og gummistøvler. lindex sitt bamseregntøy, kappahl sitt kaxsmerke o hm sitt regntøy er bra regntøy som tåler vann. jeg har selv trolldress til mine barn. den er med avtagbart ull for. er en meget god, myk dress som kan brukes høst, vinter og vår. kan godt kjøpes litt stor for passformen er så bra at det ikke er hemmende for barnet. den koster litt 1500kr ca, men da slipper man å kjøpe vår og høstdress i tillegg. den er også vanntett og vindtett. meget godt fornøyd med den. av fottøy, så er det fint med gode innesko. tøfler eller sandaler, men unngå slike innesko som ikke sitter fast på foten. eks slippers. disse sparker barnet/ramler av veldig fort, og da er vitsen med innesko borte. av utesko, så er det bra med gummistøvler, joggesko, cherrox når den tid kommer, og gode vinterstøvler. viking sine vanntette støvler med ullfor anbefales.. de tåler kulde godt, og i tillegg puster de slik at man kan ha de når det ikke er så kald også. var det jeg kom på i farta.. lykke til
Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2007 Tusen takk for gode tips Da har jeg ei fin liste og jobbe ut ifra!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Hei. Hvor gammel er jenta di? Hvis jenta di er under 3 år ville jeg vært spesielt nøye med hva slags fottøy du kjøper til henne. For små barn er støvler og cherrox vonde å gå med. Støvlene har lett for å falle av og de er tunge og kalde+ former seg ikke etter barnas føtter. Dersom du vil bruke det så bruk det minst mulig. det samme gjelder cherrox bare de er ikke kalde. Men tunge og klamme!! Det beste for små føtter er lette goretexsko. Her finnes mange gode typer både for vår/sommer/ høst og vinter. Dersom en passer på å rengjøre de og imprignere er de like vanntette som støvler.Det er veldig viktig for små barn at skoene passer godt til føttene. Jeg bruker kun dette til mine barn og vi er mye ute hele året. Disse typene sko gir barna god bevegelsesmulighet og holder barna tørre og varme, noe som er viktig for lek ute!! Når det gjelder dresser og regntøy bruker jeg reflex (399) den er vanntett. Vi ser i barnehagen vår at flere og flere kjøper gjerne to slike dresser og trenger da ikke regntøy. I vårt land er det jo slik at det regner og er oppholdsvær om hverandre-da er slike dresser å foretrekke. Dette er fordi regntøy blir fort klamt og kaldt. Samtidig renner vannet fort inn i armer og i bena, noe det ikke gjør i dressene. I en travel barnehage hverdag har en ikke alltid mulighet til å gå inn å skifte dersom det plutselig begynner å regne eller plutselig viser seg at det ikke er regnvær likevel- da er det praktisk med dresser som er vanntette. ( Reima og trolldressene er også veldig gode-men da dyrere). Jeg jobber selv i barnehage. Lykke til med barnehagestart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå