Maren-mi Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Hvordan skal man trene og spise for å stramme inn magen etterpå ?? Jeg vet jeg var for sein med trening første gangen, og fikk hengemage....men det gjør man kanskje likevel/uansett, når man har gått med et barn i magen i 9 mnder...??? (trente ikke annet enn å ri på hesten min...det er god trening det og, for da bruker jeg alle musklene jeg har), Men Ikke særlig sexy med hengemage, så jeg håper jeg kan gjøre noe med det denne gangen. Er kunde på 3T, så starter opp igjen i februar for fullt :-)...for jeg tenker at for hard trening til å begynne med vil kanskje hemme ammingen/produksjonen ?? Noen som vet ?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 det anbefales vel at en venter til de 6 første ukene er gått men hard trening... (mener iallefall å ha lest det=) Hvis jeg er i form kommer jeg til å prøve å gå en tur hver dag fra begynnelsen av... Før snøen kommer:) hehe. Når det gjelder trening av magemusklene, så går det jo an å trene styrke... men hvis det er at en har for mye fett så er det kondisjonstrening for å få bort det overflødige.. Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut etterpå
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Jeg spurte fysioterapeuten min og hun sa at jeg bør vente med trening til etter seks uker, men at jeg kunne begynne med knipeøvelser og mageøvelser med en gang. Med mageøvelser mente hun stå på alle fire med rett rygg (som om jeg hadde et glass vann stående på ryggen) og trekke inn magen. Ikke ta situps med det første.
Julie83 Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Hei! Vil bare anbefale pilates for å stramme opp magen. Det er helt genialt og sørger for at magen trekkes inn fra kjernen liksom:) Du bør vel ikke begynne å trene før etter 6-8 uker etter en vanlig ukomplisert fødsel(men helst ikke så mye senere heller hvis du vil tilbake i originalform:) Lykke til!
M@mm@ Mi@ Skrevet 13. juli 2007 #5 Skrevet 13. juli 2007 Jeg også spurte fysioterapauten min om dette. Og hun sier som dere, ikke de første 6 ukene etter fødsel, da holder det i massevis med trilleturer=) Men hun sa det var viktig og ikke ta "rett frem sit-up's" - kun til høyre og venstre, altså kun skrå en god periode først, man burde trene de skrå magemusklene før den store forann, for denne splitter seg eller hva det var hun sa i løpet av svangerskapet, og trenger visst mer tid på og normalisere seg etter fødsel før en begynner å trene den opp.
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Ligg mye på magen fra dag en! Hjelper til med at livmoren trekker seg sammen og magemusklene "hjelpes" på plass. Når du skal ta sit-ups på de rette magemusklene, er det viktig at du legger armene i kryss over magen og "drar" de rette magemusklene sammen, samtidig som du strammer, da "buler" ikke magen ut mellom dem. Er og viktig at man har rak holdning fra dag en! Dette gjelder jo forsåvidt hele svangerskapet!! Ikke slipp magen ut, men "hold"den på plass. Dette hjelper enormt på musklene i mage og rygg. Som igjen hjelper mot ryggplager. Snakker av erfaring:o) Ble litt langt dette...
Nicoline3 Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Hiver meg på her jeg også, og anbefaler på det sterkeste pilates og yoga. (er instruktør i begge deler selv)Kan fint begynne med det to uker etter fødsel, det viktigste er at du kniper og liksom suger underlivet opp så du ikke lager trykk nedover (er nok derfor fysioterapautene anbefaler 6 uker for da er det ikke like stor sjanse for å gjøre noe galt under treningen) Jeg har en sønn fra før, og fikk igjen helt flat mage pga treningen (jeg er ingen liten tynn flis) så det er bare å sette igang jenter ;-)
Sessa med prinsesse og spire:) Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 Her står jo litt: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/trim_og_trening_for_gravide/trening_etter_f_dselen Bekkenbunn er jo det viktigste, og de delte rette magemusklene trenger jo litt tid på å "henge seg skikkelig sammen" igjen. Blir man sterk i mage, men ikke i bekkenbunn, vil økt buktrykk kunne føre til lekkasje fordi trykket presser alt ned mot en bekkenbunnsmuskulatur som ikke er sterk nok..
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 13. juli 2007 #9 Skrevet 13. juli 2007 Jeg har gått litt på garvidtrening. Vi er blitt anbefalt og ikke trene de rette magemusklene før de har grodd sammen igjen. For å vite at de er tilbake på plass igjen, kan man trenge hjelp av en fysioterapeut eller lege. Men de skrå kan man trene fra 6 uker etter fødsel ca...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå