Gå til innhold

Nyfødt bleie?


Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3

Anbefalte innlegg

Jeg er førestegansfødende og lurer på hvilken bleie jeg bør kjøpe inn..

Er ikke interessert i tøybleier, vil ha engangsbleier. men har jo ikke peiling vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt en pakke med Libero 2-4 kg. Den neste størrelsen er vel 3-6 kg. Så det spiller vel ingen stor rolle hvem av dem du kjøper tenker jeg. Er sikkert ikke lurt å kjøpe inn mange pakker med 2-4 kg i hvertfall, for de blir fort for små regner jeg med.

 

Er førstegangsfødende jeg også, så jeg har jo ikke noe erfaring på akkurat det området, men bruker bare sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig. Vi brukte masse bleier av den minste str pga hyppig bæsjing. Hadde en natt 6 skift husker jeg.Og da gikk det unna på bleiene.

Jeg fant ut at pampers new baby var de beste til vår sønn. (gul pakke) Mens noen liker libero best. Også kommer det selvfølgelig an på hvor stor babyen din er når han blir født. Noen får babyer over 4 kg og da tror jeg de minste bleiene blir små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da er det bare å gå å velge da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt libero 2-4 kg på vår jente. Hun veide 3,7 kg og var 50 cm da hun ble født. Pampers sine nyfødt bleier var ikke like tette og i og med at den første tidens avføring er ganske løs holder libero den bedre inne enn pampers.. ikke like gøy å måtte skifte klær hver gang du skifter bleie.. hehe... Nå har hun vokst litt og pampers passer bedre nå, selvom vi føler at libero er "tettere". Vi kjøpte en pakke med hver type og det tror jeg var lurt, da fikk vi prøve ut begge =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også brukt libero 2-4 kg på våres gutt i starten. Gutten var 3,5 kg, men neste bleiestørrelsen var altfor stor. Likte ikke pampers så godt. På natten brukte vi lidle sine i størrelse 3! (midi fra 5-9 kg ), ellers var det lekasjer og vi måtte bytte pysjame ved hver bleieskift.

I Apotekets babypakke (fås gratis på apotek) er det prøver på pampers nyfødt og mini. Så du kan evt. prøve de uten at du trenger å kjøpe en hel pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forskjellen på 2-4 kg å 3-6 kg e at den førstnevnte har en spes utringning for navelen d har ikke den sistnevnte... blant anna da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Libero seier at dersom babyen er over 3700g ved fødselen er det bedre å gå rett på 3-6kg enn å bruke 2-4kg. Kjøp f.eks. inn 1 pakke av kvar, så er du heilgardert. Ein pakke varar vel nokre dagar i alle fall, så viss du har 1 pakke som er passe når du kjem heim kan du (eller gubben eller nokon andre) fint kjøpe fleire når dåke veit kor stor babyen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nyfødt med mmbæsj syns jeg pampers var best til å suge opp den flytenede bæsjen (den er laget med tanke på flytende bæsj.... litt mer rutete inni enn de andre - dumt de bare hadde de i de minste str syns jeg.... - men skulle det komme flere babyer her i gården blir det likevel tøybleier....)

- og ikke kjeøp for mange pakker av de minste str - de vokser fort og plutselig trenger d etsørre bleier... (men åuåpnede pakker får man som regel byttet til større str da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...