Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går og lurer på om vi skal lage en baby til... Jeg er 38 år og har en datter på 9 måneder. Er litt sliten i kroppen og føler meg litt "hærpa" etter noen måneder med lite søvn, men ellers er alt fint :-)

Lurer på om det blir for slitsomt med en til jeg... Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes faktisk to tette var enklere enn bare den ene jeg da:)

Så jeg ville jo anbefalt å kjøre på om det er det du ønsker.

Men det blir vel neppe mer søvn med det første;)

Skrevet

Lettere? ....hmmm, jeg får tenke litt på det. Vanskelig å bestemme seg :-)

Skrevet

Mine tre jenter er ganske tette i alder og det har mange fordeler, så det er bare å la det stå til, mener nå jeg. Men er du sliten, så vent til sommeren er ferdig, vente et par mnd, det kan hjelpe. Søsken som er tette har mye glede av hverandre, leker mye sammen etc, en klar fordel. Og to unger er ikke dobbelt "arbeid" om du skjønner.

Skrevet

Jeg har en datter på 7 mnd, og skal sette igang produkson av en til ;)

Som deg føler jeg meg totalt hærpa og sliten etter lite søvn.

Jeg tror det blir veldig slitsomt i en periode med to tette. Men, vi vil liksom ha en til, og da er det bare å sette igang. Det tok 2 år å bli gravid sist.

Jeg er 36 år.

Skrevet

De 3 første fikk jeg i løpet av 6 år. Da jeg begynte på an igjen valgte jeg å få to tette, er 21 md mellom di. Vil anbefale det jeg da. Ungene vil få masse glede av hverandre. Nå er jeg snart 42, og de to yngste er født i 05 og 07.

Skrevet

Jeg er også 38. Minstemann er snart 2 og nestemann kommer i desember. Har hatt lyst på en til (har en på 8 også), men valgte å vente noen måneder. Det blir sikkert slitsomt uansett, men veldig masse kos også da :-)

Skrevet

Hei! Har to tette selv, og det er både plusser og minuser med det - som alt annet.... Jeg synes vel å lese mange plasser (ikke i svarene her altså) at det er veldig rosenrødt å ha to tette. Det synes JEG er en overdrivelse... Nå når de begynner å være "store" så er det veldig fint - de har jo alltid noen å leke med (og krangle med hehehehe).

Jeg synes de første to årene var knalltøffe. Jeg sier det ikke for å skremme deg, men sånn var det altså for meg. To bleiebarn, lite søvn osv sugde energien ut av meg. Du lurer på om det er slitsomt - og JA det er det. Men det er verdt det - utvilsomt!

Lykke til med babylaging - nå eller om litt!! :o)

Skrevet

Ohoho! Takk, Urtete :-)

Det var det jeg ville høre egentlig. Skal ligge på sofaen i kveld og prøve å se for meg hvordan det vil bli :-)

Skrevet

Som mamma til fire, så har jeg prøvd det meste, de to eldste er tette. (jente og gutt) Det var slitsomt de første to årene, men har etter det bare vært fint. Nå er de 17 og 15 1/2 år gamle, de har et veldig nært og godt forhold til hverandre den dag i dag. Nr 3. var 4 1/2 og 6 år etter de to eldste. Det var også fint. Da følte jeg at jeg hvirkelig kunde kose meg med babyen. Men hun er blitt, lit mer avhenig av og ha venniner på besøk og med på tur.

Lille attpåklatten som nå er 15 mnd (10 år etter nr 3). Blir vel på en måte enebarn. Lit trist, har derfor vurdert et søsken til henne. Men i en alder av 42 år, så føler jeg det er nok. Barna skal jo også følges opp. Jeg opplever at det blir bare mer og mer jo eldre de blir.

Uansett om det er slitsomt de første årene, så er det alltid fint med søsken. Etterhvert som de blir eldre, så er det alltid en lekkamrat i nærheten:-). Når man er oppe i det, så går det så fint så:-)

Lykke til:-)

Skrevet

ojojoj! 4 unger?! Jeg bøyer meg i støvet, Ronja. Jeg er sliten av bare 1, hehe :-)

Skrevet

Synes det går veldig fint. De eldste er jo store. Klarer seg jo,stort sett selv. Men de må følges opp. Hujedameg:-)....

Akkurat nå så er 11 åringen og hennes vennine som er på besøk ikke klare for sengen, heldigvis så er det sommerferie.... så jeg får nok slite meg fra pc:n og sende dem i seng ja.....:-)

Skrevet

Ja må bare henge meg på at det er ok med to tette, har to jenter som det er litt over 2 år i mellom. De er ganske ulike av personlighet men går veldig godt sammen, krangler nesten aldri. Heftig og slitsomt den første tiden, men det er supert nå. De er 5 og 7 nå.

Så følg hjerte ditt og få en til, men vent gjerne noen mnd er mitt tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...