Gå til innhold

Odyssy....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor så sinna??

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Er jeg vel ikke :-)

Kan kanskje virke sånn, men det er jeg ikke! :) Har det helt supert og mener ikke å virke krass, kan være noe med at ting virker litt annerledes her på nett enn i virkeligheten, hvor alle kjennr meg som en positiv person :)

Skrevet

Det er bra:o)

Respekterer ditt valg mot å ikke vaksinere barnet ditt, regner med at du har satt deg skikkelig inn det.

Men er du ikke redd for at barnet ditt skal smittes når evt. begynne i barnehage, skole m.v? Vet ikke hvor gammel babyen din er nå, men etterhvert hvor babyen er sammen med andre barn som kan bære på ulik smitte? Evt. hvis dere reiser til utlandet hvor det finnes "mye rare ting"?

Som sagt, ikke kritikk - men bare et spørsmål ;o)

Skrevet

Hei :o)

Regner med at det er deg "mamma snart" ? Tenkte på måten du skrev nicket mitt på ;) Så du trenger ikke være anonym, altså!

Jo, og i barnehagealder vil vi nok også heller da vaksinere. Men før det syns jeg rett og slett hun er for liten.

Har lest meg død på dette temaet og funnet ut at det er sånn jeg helst vil ha det.

Og har jo ingen planer om noen store utflukter før hun er såpass gammel heller, hun har jo ikke helt det store utbyttet av f.eks Tokyo nå.. Hun er 6 uker i dag ;)

Jeg har lenge lest om vaksiner, fr jeg ble gravid osv. Jeg holdt selv på å dø av vaksine en gang i tiden. Da begynte jeg å lese mye om det og derfor vil jeg ikke - når hun er så liten - vaksinere :).

Og for all del. Vaksiner har reddet mange liv. Så det skal ikke stå på det. Prevenar tar vi ikke uansett forøvrig.

Skrevet

Ja det er meg, mamma snart - men får ikke byttet nick fordi det er noe galt med siden min...aner ikke hva. Men jeg har blitt mamma, så derfor vil jeg ha et annet nick.

Er du ikke redd for at babyen din vil få større konsekvenser av vaksiansjon ved 2-3 års alder? BAre lurer jeg, altså. Jeg har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet. Mest pga trygghet og vi skal bla. til syden til høsten. Jeg ville personlig føle meg uttrygg hvis ikke gutten min (2 mnd) er beskyttet mot diverse ting - mener konsekvensen av sykdom er større enn en vaksine eller flere. Men det er jo vårt valg igjen. Du er åpen for vaksiner, det er jo bra. Men jeg synes personlig det er vanvittig de som aldri vaksinerer barna sine overhodet med tanke på innvandrere etc. som tar med seg smitte til landet. Høres ut som jeg er DEN rassisten, men det er så mye rart og jeg er takknemmelig for at vi bor i et land som tilbyr vaksiansjoner. Ikke noe kritikk til deg, det virker hvertfall som du har satt deg inn i dette. Verre med de som bare bestemmer seg uten å egentlig vite hva de takker nei til hvis du skjønner hva jeg mener.

Men, uten å kritisere valget ditt så er jeg glad de fleste vaksinerer slik at vi ikke får diverse utryddede sykdommer tilbake.

håper vi kan holde en god tone her inne...synes det er så mye krangling her.

hilsen mamma NÅ...hehe

Skrevet

Du må gå på ris&ros og skrive i den tråden til Hannah så fikser hun det så du få endret infoen din, he-he!

Nei, jeg er ikke mer redd for det. Det er fordi det eren kjertel som jeg ikke husker navnet på i slengen er mer utviklet da. Samt at om noe skulle gå veldig galt med henne under vaksinasjon er det lettere å "se" det når hun er mer utviklet. Jeg har virkelig satt meg inn i dette og anser det som "tryggere" å vaksinere siden. Pertussis må hun vaksineres for nå, fordi jeg har fått det :-/(Kikhoste), så den slapp jeg ikke unna, og den må nok taes før 3mnd, så jeg har skikkelig nerver nå.

Selvsagt er risikoen for sykdom stor, men jeg føler meg ganske trygg på diverse studier jeg har lest ang sykdommene kontra vaksinasjon.

Neida, h øres ikke ut som du er den rasisten. :-P Jeg er selv utlending da, he-he..

Den sykdommen som det blir dratt med mest av er Tuberkolose, og denne vaksinen er ikke effektiv, da ernæring er alfaω for å ikke få dette. Det er viktig å ha et godt kosthold. I Russland er de veldig veldig strenge med vaksinering av Tub, og allikevel har 9mil denne sykdommen der, pga dårlige levekår..

De fleste sykdommene vil ikke slå til her i Norge pga dårlig vekstforhold samt at vi har utrolig gode levekår, og jeg velger derfor å vente til hun er litt eldre, mer utviklet. Siden hun ikke skal i barnehage før hun er 2-3 kan jeg også forsvare dette..

Jeg får like sjokk av de som bare "ikke vaksinerer" uten grunn som de som ikke setter seg inn i HVA barna skal vaksineres for..

Ang om det er vaksinenes ære at sykdommene er borte kan vi diskutere opp og ned i mente, vi skal i alle fall være glad vi har de, ellers hadde det nok vært veldig mange som hadde blitt syke i land med dårlige levekår :-/

Nei er dumt å krangle.. det er for mye drittslenging her.. :-/ Når ble du mamma da? :) Gratulerer hehe

Skrevet

Jeg ble mamma i mai til en nyyydelig liten gutt som har rukket å bli stor. Svetter som en mann, hehe.... er hjemme med han. Har akkurat kommet hjem fra ferie på den franske rivieeraen og det var veldig varmt, stakkar.

Skrevet

Så koselig da:))

Ble også mamma i mai.. hvor stor er din nå? Min veide 5234 og var 57 lang på 6ukers i går :-)

Skrevet

Skal på 6 ukers neste uke... ;o) Skulle vært på kontroll i forrige uke, men vært på ferie i Frankrike...så er litt spent. Blir pappa'n som blir med på kontroll denne gangen:o)

Skrevet

Kjempekoselig i alle fall! :) Alt greit med deg etter fødsel osv ? Så digg med ferie.. det vil jeg også ha! Får nøye meg med spa i bursdagsgave ;)

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt og alt gikk kjempefint. Akkurat ammet - nå er gullet lagt tilbake i sengen og sover, men jeg får jo ikke sove:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...