Snoopy 29.03.07 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 at jeg ikke trenger å koke vannet når jeg gir det til lille gutten. Han er 3 mnd. Har gitt ham det i noen uker nå, ikke noe vondt i magen ennå. Hva sier deres HS om vann ? trenger man å koke det ?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har fått beskjed om at jeg må koke det til barnet er ca. 6 mnd.
Snoopy 29.03.07 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 aaarrrrgggg kjedelig med så mye forskjellige hva disse HS sier :-(
Mamsen til Silje Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har også fått beskjed om å koke det til babyen er 6mnd.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Fikk beskjed om å koke jeg også, når snuppa var lita i allefall. Kanskje de har lettet litt på kravene nå da, vet ikke. Men ville kokt en stund til jeg ja...
rødhette* Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte å koke det. Det kommer også an på vannkvaliteten i kommunen der man bor.
Snoopy 29.03.07 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2007 skal man ikke kunne stole på hva HS sier da ? Virker som min HS er veldig sikker i alt hun sier. uff, begynner å tvile nå.
rødhette* Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Hvis din hs sier du ikke trenger å koke, ville jeg stolt på henne. Da vet hun nok at det er bra vannkvalitet der. Men er du usikker, er det jo bare å koke. Vi kutta ut å koke da hs sa vi ikke trengte det.
MammaDilla Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Vi har veldig god vannkvalitet. Men hs sa at vi burde koke vannet frem til 6-7 mnd. Og det er jo ikke noe stress da.. Kok opp 1L vann om kvelden. La det kjølne og oppbevar i kjøleskapet. Der holder det seg i ett døgn. Skal dere ut, så er det vel bare å ta med vann på en flaske eller to da vel. Er veldig leit hvis de små magene skulle få onde bakterier i seg. Og vann bakteriene kan være ganske mye verre enn det de finner på gulvet når de leker.. Så jeg velger i hvertfall å ikke la det å koke vann bli et problem...
LisaColli Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 holder ikke kokt vann lenger enn 1 døgn?????
manonym Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Vi har slutta med all koking vi, altså flasker og slikt også. Fikk beskjed av HS at når babyen begynte å putte ting i munnen (får jo bakterier i seg da) så var det ikke lenger nødvendig. Men kommer selvfølgelig ann på vannkvaliteten! Her har vi godt vann så vi har ikke kokt noe siden han ble 3 måneder.
Sentralstøvsugeren Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 PÅ mitt sykehus gir de nyfødte vann fra springen....Regelen her er at man kan gi vann fra springen så sant man har kommunalt....har man brønn bør man koke frem til 6 mnd.
manonym Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Hehe, det stemmer nok IKKE! At man kan gi så lenge det er fra kommunalt vann altså. For en stund siden i vår kommune måtte alle koke vannet (kommunalt) pga skumle bakterier i vannet. Og det er ikke så lenge siden man måtte det i Bergen også, maaaange ble jo syk pga av bakterien i vannet (giardia??).
MammaDilla Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 Mulig vannet holder lengre enn ett døgn, men jeg har det som en regel at stillestående vann kastes etter ett døgn. Ang dette med bakterier, så kan ikke "huslig" bakterier sammenlignes med det som kan komme i vannet. Mannen min jobber som vann og avløpsingeniør. Kontrollerer kommunale renseanlegg bl.a. De bakteriene som finnes i vann kan faktisk bli veldig farlig for en liten sart mage. At det sannsynligvis går bra å ikke koke vannet er greit nok, men jeg synes det er greit å koke det. Det tar ca tre min med vannkokeren.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Kokt vann er ikke lenger "kokt" etter ett døgn....
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 #16 Skrevet 12. juli 2007 jeg fikk beskjed at etter 3 mnd trenger man ikke...gjorde det til hun var 4 mnd eller no...nå gjør jeg det bare innimellom...hvis jg glemmer vannet på plata eller vi skal ut og vannet må holde seg varmt en stund.
LisaColli Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 hmm ok det visste jeg ikke:) kommer bakteriene tilbake da? jeg bruker bare vann i grøten jeg, og av og til på flaska, koker det ja:)
babyandme Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 Jeg kommer til å koke alt til sønnen min er 6mnd. Ang "godt" vann og godkjenning på ikke å koke vann.. hva hvis vannet brått blir dårlig og en blir bedt av helsemyndighetene om å begynne å koke det pga farlige bakterier? da har du allerede gitt babyen din det dårlige vannet. Synes det er tryggest å være føre var på slikt til de helt små.. en vet jo aldri, vann snur fort fra godt til dårlig.
kom-som-bestilt Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har pleid å kokt vannet opp, sånn at det bobler, og dermed trodd at det var nok. Men var i dag på 3 mnd kontroll, og da sa HS at vannet måtte koke i 10 (!!) min for at alle virusene skulle være borte...Har jeg gjort noe galt da, siden jeg bare har kokt vannet opp? Lillejenta har ikke fått mye vann, kun i sukkervann når hun har hatt mageknip.
Brokade Skrevet 12. juli 2007 #20 Skrevet 12. juli 2007 Min er nå 5mnd og jeg har sluttet å koke vannet. Men jeg brukte bare vannkokeren før.. kjapt og greit, og lot d avkjøle i kjøleskapet litt.
AneB Skrevet 13. juli 2007 #21 Skrevet 13. juli 2007 Koke i 10 minutter!?? Noe så latterlig! HVis man er en bakterie, så dør man når man blir kokt i ett minutt, eller 7 minutter eller 2 og et halvt minutt! Jeg slutta å koke både vann og flasker etter 3 mnd, har sikkert har griseflaks jeg da som har hatt hatt frisk unge nå i 9 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå