Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Jeg pumper meg på morgenen og gir i flaske det i flaske på kvelden... Kan man ta litt grøtpulver i flaska (slik at det blir tynn velling)? Han er 4 mnd, og jeg vil fullamme til han er 6 mnd. Ser ut som jeg har melk nok, men han blir ikke like mett lenger. Kan heller ikke gi han pupp på kvelden, for da er det ganske tomt... Eller skal man ikke blande grøten med morsmelk?
Nr-3-i-Magen Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Du skal blande 4 mnd-grøtene med mm (eller mme), så du kan godt ta litt ris- eller maisgrøtpulver i flaska på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Ok, takk for svar :-) Spurte en venninne nemlig og hun sa bare surt: "skulle ikke du fullamme til han blir et halvt år da? Du gjør jo ikke det om du blander litt grøt til ham på kvelden, dessuten tror jeg ikke man kan blande grøtpulver med morsmelk!"
Mammasin Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Går så fint så. Bare pass på å ha hull nok i flaska. Her er det bare noen som går, og da blir hun illsint..om det setter seg fast eller går for sakte!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Ja, der sa du noe, hehe. Det må jeg fikse :-) Er det best med sånn Y-hull kanskje?
Mammasin Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Ja y hull er fint.men de må vende seg til de for det kommer jo mer. Jeg byttet på i startet mellom de og så stakk jeg litt større hull på noen. Jeg har bare tatt litt i...sånn ca 2 ts til 100ml..da blir det ikke tykt..så er det jo opp til deg hvor tykt du vil ha det..
Pilje Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Æ bynnte å gi min lille pjokk tynn tynn velling for to uker sia.Han e tre å en halv mnd.Vi va nødt til det,han spiste i fire tima hver kvell,i etappa...-å 400 ml til kvelln.Han blei ikke fornøyd.Sporte helsesøstra om æ kunne gjør det -å ho sa at så længe han ikke va fornøyd så måtte vi prøve det. Det funke bra.Men tulla litt de første dagan me kor mye grøt vi sku ha oppi,men det dær justerte han fort skjøll.Han nækta å spis når han mente den blei for tykk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå