MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Jeg fullammer og har tenkt å gjøre det lenge fremover! Ammingen går kjempefint, ikke vondt eller sår eller noe! Har ikke problemer med brystspreng, men har melk i massevis fordi! Ammer jevnt ca hver 3-4 time! Men kunne tenkt å pumpe meg for å ha melk i fryseren om det skulle være noe! Hvor ofte kan jeg pumpe meg egentlig da, for å ikke "stjele" fra maten til lillegull? Og hvordan bør jeg fryse den ned, for å gjøre det mest enkelt og praktisk? En venninne av meg fryste i isbit-poser sa hun...Hva tror dere om det? Og hvor mye bør jeg fryse om gangen evt? Hva er ett måltid? Jeg aner jo ikke, siden han kun spiser pupp! Hehe!!!! Takk for svar!
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Kan du ikke pumpe deg etter at han har spist seg ferdig da? Isposer vet jeg ikke, for jeg pumpa alltid i sånn pose som hører til pumpa, og frøys ned den, også drakk hun rett fra den etterpå...
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 Når jeg pumper rett etter måltid er det ikke store skvettene og pumpe da... Det er melk der liksom, men er så vanskelig å få den ut!!!! Men lillegutt får den ut om jeg ammer da!!!!
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2007 Men er spesielt interessert i og vite hvor mye han skal ha pr måltid og slik... Hvor mye bør jeg evt fryse ned om gangen?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 hmm.. nei da vet jeg faktisk ikke, desverre.. Kanskje andre her inne har noen gode råd )
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Han skal ha det han vil ha ) Snuppa mi spiste LITE når hun var litta, men venninda mi sin på 4 mnd drikker vel 100-150 til hvert måltid.....
Hiv o'hoi Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jasså snuppa.. hvorfor spør du ikke meg? Jeg har jo blitt ekspert på pumping (Er meg cecilie forresten, haha).. Spiser even av begge puppene samtidig? For om ikke så pump det andre mens han dier.. Og på den alderen han er i nå, så tipper jeg at han spiser ca 100 ml til hvert måltid. Du kan helt fint fryse i isterningsposer, men kjøp heller de på apoteket som er til å fryse melk i..
Hiv o'hoi Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 og ellers så er puppene helt fulle av melk igjen etter 4 timer siden siste tømming..
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Som regel er det mest melk om morgenen. Til frokost kl 7-8 pleier knøttet å bare ta en pupp og da kan jeg pumpe den andre. Det samme gjelder måltidet ved 11-12 tiden for min del. Men husk at kroppen øker produksjonen når forespørselen øker. Pumper du vil kroppen sette i gang å lage mer melk enn ellers. Etter at knøttet ble ca 3 mnd (ville ikke ta flaske før det) var 150-200 ml passelig til ett måltid. Vi har så vidt begynt med fast føde, men så langt har jeg spedd ut med vann og ikke morsmelk. Kan jo hende jeg begynner å bruke morsmelk når knøttet etter hvert dier sjeldnere
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. juli 2007 *hehe* snuppa..... du aktiv her inne? *tihi* Ja, han spiser to pupper i ett måltid! Lille griske ungen Finnes det egne poser asså? Hvor mye er de på da? Jeg pumpet bare LITT nå, for å lette på trykket, er ca en time til han våkner og vil ha pupp! Da kom det ut 60 ml, på 1-2-3 Nesten 70 faktisk! Lurer liksom på hvor mye jeg skal fryse i gangen! For han skal jo få spise til han er mett osm hu sa hu andre, men vil jo ikke "sløse" med melken... Og melk som er fryst og tint, skal vel kastes om det ikke brukes? Har gitt han flaske en gang. Bare sånn for å teste! Og da gikk 80 ml ned på 3 minutt, og han ammet begge puppene etterpå i tillegg :S
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Da har du nok en storspiser som mitt lille gull Jeg har fryst nedi avent sine bokser. De får du kjøpt i tipakninger på apoteket til ca 140,- De rommer vel 175 ml. Sånn passe til et måltid hvis ungen er skikkelig sulten, men jeg valgte å fryse ned halvfulle i stedet for å tine opp etter behov Ellers finnes det fryseposer til medela pumper i hvertfall. Jeg har brukt dem litt.De rommer det samme som boksene.
Hiv o'hoi Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Jaaa - har jo ikke noe annet å gjøre her jeg henger og slenger hjemme.. gleder meg til å se deg/dere en hovedregel jenta mi, er å ta 150 ganger vekten hans og del det på antall måltider han spiser i døgnet. da skal du få opp ca hvor mange ml han spiser til hvert måltid.. MEN Sebastian spiser mer enn det jeg får opp der, så jeg ville ha pumpet ca 30 ml ekstra for å være sikker.. Ikke bruk melk som er fryst og tint nei, men den kan jo stå i kjøleskapet noen timer da..
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. juli 2007 Jeg logger meg på msn jeg, så kan vi ta mm-diskusjonen der jeg snuppa!!!! Takk for svar dere andre også =) Nå skal det vel bli en fart her etterhvert!!
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Jeg pleier å pumpe om morgenen. Eller så pumper jeg ca. 1 time etter at snuppa har spist. Da er det kommet en god del melk igjen etter forrige måltid, og puppen får tid å lage mer melk før hun skal ha mat igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå