Jente23, Nathalie, gullimagen Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 hei! jeg har termin i begynnelsen av mars sånn ca regnet ut av meg.. har hørt før at man kan ta ut fødselspermisjon 3 mnd før termin, stemmer dette?? jeg slutter i jobben min i nov/desember og håper å få fødselspenger og ikke engangsstønad.. får jeg penger dersom jeg tar perm fra 4 januar?? TAKKtakk for svar!
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 veldig usikker på dette. ta og kontakt trygde kontoret der du bor og hør med dem. eller så har jordmor og lege også litt info om dette.. lykke til i alle fall!!!
*guttemamma* Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Hei, hvis jeg var deg så ville jeg heller ha satset på å få sykemelding før arbeidsforholdet ditt opphører. Ikke at jeg mener at man skal snylte på staten, men sjansen er egentlig ganske stor for at du kan bli sykemeldt når du er gravid. Surt å må bruke permisjonen før babyen er født. Men hvis ikke dette er noe som er for deg og du har lyst til å bruke tre mnd av permisjonen så tror jeg det er best at du tar kontakt med nav trygd om spm ang det så du er helt sikker. Lykke til!
stolt mor til to:) Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 du må ha vært ansatt 6 måneder for å ha rett på fødselspenger, så det er greit at du kanksje sykemelder deg før det opphører ja, vist du ikke har jobbet 6 måneder. for ellers så har du bare rett på engangsstønaden på 34 tusen å ikke noe mer. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå