2 Hærligheter! Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Aldri hørt om..Får alle barn disse sykdommene eller?
Nit@™ Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Det er virussykdommer. 4. starter med feber 2-3 dager også kommer det noen røde prikker etter feberen. 5. barnesykdom startet med utslett, spesielt i kinnene for så og følges av feber og utslett gjerne på skulder, bryst og mage. De utslettene i kinna satt i 14 dager på gutten min. Jeg var hos legen med Pilten da han hadde 5. barnesykdom, og han sa at den kunne være litt forskjellig fra barn til barn, med utslettene i kinna er visst noe de fleste får. Ser ut som røde feberroser med nupper. Minsten min har hatt begge, men kan ikke huske at de to eldste har hatt noen av dem. Mellomsten hadde 4. barneskydom. Jeg lurte på om dem var tomme for nye navn siden dem kaldte dem 4. og 5, )
2 Hærligheter! Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 Takk for svar :-) er dette noe alle får? Og det er ikke noe som er "en farlig" sykdom?
virrevirrehodet Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 ikke farlig nei;) Tror ikke alle får dem, akkurat som alle ikke får vannkopper, men er nok mange som får dem hvertfall. Min hadde 4. barnesykdom da han var 10 mnd og var ikke særlig plaget i det hele tatt..litt feber i 2-3 dager og utslett dukket opp et par dager etter og varte 1-2 døgn. Mange bittesmå røde flekker/prikker som går i ett med huden liksom..over hele ryggen (først i fjeset et par timer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå