♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 hun nekter og spise grøt får max lurt i henne 1 skje eller 2 har prøvd i noen uker nå. prøvd med most potet da brakk hun seg og satt alt i halsen. prøvde med most potet og gulerot da brakk hun seg til hun spøy prøvd med most banan og alt kom ut igjen. det eneste hun kan spise litt av innimellom er di desær glassene med most eple/mango fra nestle men det er jo liksom desær.... det eneste hun vil ha er flaska med melk... hun er 5 og en halv mnd gammel. hva kan jeg gjøre? hun nekter jo..
røre-røre og lille umulius Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Gi henne flaske og litt most frukt og for all del slutt aa stresse med maten. Hun spiser naar tiden er inne for det:)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 hehe jeg stresser ikke da blir bare litt fustrert når alle på hennes alder og yngre spiser som bare det og hun nekter:P men hun liker ikke banan og eple i seg selv bare i den nestle desæren... men lurte på en ting til går det ann og blanda litt av den nestle risgrøten i melka,lage et extra hull i tutten? bare så den blir bittelitt tykkere så hun blir mettere..? en venninna av meg foreslo dette... jenta er veldig nett og liten også.
Gjest MMJ Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Herregud, hun er jo bare en liten baby jo!!! Kanskje ikke fordøyelse-systemet er klart for sånn mat enda? Jeg fullammet til tulla var 6 mnd, og først da fikk hun TYNN maisgrøt blandet med mm...
Mille** Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 De anbefaler jo enten fullamming eller mme til de er 6 mnd, så du trenger ikke stresse med dette. Prøv igjen med tynn grøt innimellom, etterhvert får hun nok smaken på det. )
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2007 lilje du trenger ikke ta den tonen! jeg kjenner babyen min! det holder ikke med melk hu drikker så mye melk men blir ikke mett hun skal ha mat hele tiden! det er jo ikke snakk om fordøyelses sytsem eller magaknipe!!!! det er snakk om at hun rett og slett ikke liker..hu eter jo fruktmosten til nestle uten problem frks...
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2007 men hun er jo sulten heeele tia jo:( syns jeg står og vasker,koker flasker og lager melk i ett sett..
snupp & mamma Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 har du fruktmos oppi grøten? jeg hadde den vedsiden av.. sånn at når jeg skulle gi henne grøt var fruktmosen det første hun kjente.. men hva med å høe med hs om du forsiktig kan begynne med 6 mnd grøt..de er jo litt bedre, og med fruktsmak:)
Nit@™ Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Du kan jo prøve med velling. Det kan du gi med flaske. Du kan også halvblande frukmosen hun liker med litt tynn grøt.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2007 nei har ikke prøvd med fruktmos oppi grøten men skal prøve det du sa hørtes ut som en bra ide=) jupp kan ta og spørre hs...
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2007 hehe nå føler jeg meg passe dum men hva er velling? og hvor kjøper jeg det? da skal jeg prøve og blande litt fruktmos i grøten i morgen=)
snupp & mamma Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 men jeg blandet den ikke med grøten altså..hadde den bare vedsiden slik at det ble ren fruktsmak. etter en stund spiste hun uten fruktmos...
snupp & mamma Skrevet 12. juli 2007 #14 Skrevet 12. juli 2007 velling er melk med grøtpulver i:) passe på og ha litt stort hull i flasken!
ejiec++ Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 bare bland fruktmos i grøten, det har jeg gjort - ikke noe problem:-) Etterhvert har jeg tatt mindre og midre frukt i, og nå spiser hun bare grøt :-)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. juli 2007 åja ved siden av ja ok;) hehe da var det velling venninna mi mente da hehe melk med grøtpulver;) da skjal jeg prøve ut det først og håpe hun bli mettere;)
ejiec++ Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 en ting til...Når det gjelder midagsglass.. Jeg blandet litt mme oppi i starten for at det skulle være en smak hun var vant til. Nå tar jeg litt kokt vann oppi, for konsistensen er litt for tykk på disse middagsglassene.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 12. juli 2007 #18 Skrevet 12. juli 2007 Det er ikke noe å stresse med da babyen er 5,5 mnd:) Kanskje du skal prøve å mose banan med mm? Altså bare litt banan så hun blir vandt til smaken? Det kan du gjøre med all mat,bland det til en"litt tykk" suppe. (bruker mme så går det for det samme:)
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #19 Skrevet 12. juli 2007 Gjorde det samme men med grøt da sønne min var 5,5 mnd. Det ble bare ca en spiseskje de første ukene hver dag. Lykke til. Selv fikk jeg grøt siden jeg var 3 mnd, lever og har det bra : )
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 12. juli 2007 hehe bra du lever "smil" hihi=) jeg har prøvd velling og det funker!!!!! weee=)
Gjest MMJ Skrevet 12. juli 2007 #21 Skrevet 12. juli 2007 Joda, innrømmer det var en "tone" der... For poteter og gulerøtter (!!!!) det er tidlig!! Veldig tidlig. Klart du kjenner jenta de best, men vet du ærlig talt om dette er det beste? Det tror jeg neppe.. tror ingen helsesøster i denne verden vil anbefale poteter til en baby på 5,5 mnd... Tynn grøt derimot... det tror jeg er tingen. Og ja, sånn er det, det er litt mye styr med mating på små babyer, sånn er det bare. En baby er en baby.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #22 Skrevet 12. juli 2007 hehe... helse s. sa jeg kunne prøve most potet med mme på 5 mnd kontrollen da..også sa hun at jeg også kunne prøve med litt gulerot det har jeg også hørt her inne... jeg mener ikke at det er myes styr og mate henne det kjønner jeg jo..men hun søler ikke på sånn" spise søle måte" men aaalt kommer ut og hu brekker seg og vrir seg rundt og hyler og veiver med føtter og armer helt til hun får flaska... men nå har hun fått velling og det likte hun:D så da er problemet løst intill videre... har prøvd og gi henne tynn tynn risgrøt men hun vill ikke ha...
Gjest MMJ Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Det var jo godt å høre problemet er løst :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå