:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 jeg har mine penger i bank. jeg er så feig... prøver og manne meg opp til og sette de i fond. noen som kan noe om det som kan berolige meg? :-) skal spare i ca 5 år :-)
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Jeg er også litt feig av meg. Derfor valgte jeg pengemarkedsfond som er nesten like trygt som konto, men der fikk jeg ikke bedre rente enn kontoen jeg har penger på...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2007 det var noe alla der jeg gjorde også, jeg puttet halvparten av de på postens 1/3 i fond 2/3 i rentemarkede også puttet jeg resten bare på sparekonto og jeg har tjent på og ha de på sparkonto i forhold til det fondet
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Så jeg er ikke den eneste som har opplevd det. Banken mente nemlig jeg bare var uheldig da jeg påpekte det at jeg ikke tjente noe på det fondet...de spurte nemlig hvorfor jeg slettet spareavtalen. Ellers husker jeg at en rådgiver sa de hadde et fond med forventet avkastning på 6-9 % som hun ville anbefale dersom en sparer i 2-5 år. Hun mente det ikke var så farlig å spare i fond dersom man er litt fleksibel på n år man tar ut pengene. Da kan man gjøre det mens man har fått en fortjenste.
FrøkenSprøken Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Jeg har spart i et Odin-fond til lillegutt siden han kom til. Setter inn 500 kr i mnd, og har så langt hatt over 1000 kr i avkastning. Er veeeeldig fornøyd! Velg et trygt fond, som kan vise til fortjeneste over mange år.
iznogood Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Jeg sparer i fond - og på 5 år har innskuddet gitt avkastning på 100%. Jeg har 3 skagen fond, 1 odin fond og nå nylig har jeg kjøpt East Capital Balkanfonden og East Capital Östeuropafonden. Det første fordi balkan er det nye india teknologimessig og det andre fordi det hadde bra rating :-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jepp sparer i fond,er så heldig at jeg har en pappa som er veldig inne i fond/aksje markedet:) Han ordener med det,flytter,tar ut og inn osv...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2007 tror dere aksjemarkede vil synke snart? siden renta går opp? jeg er så feig så feig
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Sparer i Odin Europa snb, Odin Maritim og noe i pengemarked. Jeg hadde satset på Odin fond om jeg var deg.Odin maritim,da det er liten sannsynlighet at de vil synke da det er internasjonale shipping det omhandler.. Det er jo selvsagt en mulighet for at børsmarkedet går noe ned når renten stiger, men tror ikke det vil være det store. Jeg hadde som sagt satset på Odin fond. Odin maritim har vært veldig bra i år, og sannsynligheten for at dette vil vedvare er stor.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 12. juli 2007 takk :-) om du hadde hatt foreksempel 100 000 hadde du satt alle 100 000 inn der da?
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Ja, det hadde jeg gjort. Jo større beløp, jo større avkastning. Odin er veldig sikre fond. For best mulig utbytte av pengene hadde jeg gjort det. Du kan jo fortsatt selge de om du måtte ha behov for pengene, da tar det et par dager da, til du har pengene på konto evt. Vi har alltid "gratis" sommerferie om sommeren, for da tar vi ut avkastning på en av fondene. Og fortsatt står inngangsbeløpet og mere til tilbake på fondet:o)
sveis Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 Leste et sted her om dagen at fond basert på det japanske aksjemarkedet var veldig dårlig for tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå