Bjelle Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Heisann, Vi lyst til å skjerme tomten vår litt mot naboen og trenger en flott prydbusk eller tre som både blomstrer og skjermer. Vi har en utrolig fin sjasmin (les helt UTROLIG!) og egentlig kunne jeg tenkt meg en til fordi den vi har er så fin. Men så vil man jo gjerne sørge for at det blomstrer litt i hagen hele tiden og da er det kanskje bedre å finne noe med en litt annen blomstringstid enn de prydbuskene vi allerede har. Dette vil si at vår(e) drømmeprydbusk(er) - blomstrer, gjerne lenge og ikke samtidig med sjasmin - har fine blomster - dufter gjerne - får litt høyde og tetthet - trenger ikke være vintergrønn - skal helst være en busk som er lett å beskjære Har noen gode forslag? :-)
Focusina Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Syrin hortensia. Blomstrer i store syrinlignene klaser i aug sept. Hvite blomster. Har selv store planer om å kjøpe denne. Hardfør. Et annet alt er fagerbusk, men den blomstrer omtrent på samme tid som din sjasmin. Litt før. Har ett flor av lysrosa blomster, noe av det vakreste man kan få i en busk. Hurdalsrose. Karftig busk, blir like stor som din sjasmin. Blomstrer omtrent på samme tid. Det er få sent blomstrende busker med litt størrelse. Hopper du over blomstring men tenker høstfarger isteden vil jeg anbefale sibirlønn. Den er bare utrolig fin om høsten, rød og gul. Om våren lette rødlige skudd, fin vekst og nydelige blader. Lykke til!
Bjelle Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2007 Og plutselig kunne vi trengt en større hage: takk for gode forslag! Vi har allerede en hortensia (hage-?), bare en liten en som står i krukke foreløpig. Den har blomstret utrolig lenge nå og absolutt gitt mersmak, så syrinhortensia er meget aktuell. Fagerbusk må jeg ta en titt på. Har aldri sett noen, tror jeg, men fant noen bilder på nettet og den ser veldig flott ut. Hurdalsrose ønsker jeg meg allerede, og sibirlønn hørtes heller ikke dumt ut. Burde absolutt være mulig å stenge naboene "ute" med flere av disse :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå