Hege & lille Hannah <3 Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 Var på kontrolltime hos tannlegen idag. Der fant han en del hull. Det kom jo ikke akkurat som et sjokk, for jeg har hatt bra vondt. Men så har det seg slik at dem ikke vil reparere hullene før etter graviditeten min, dvs til neste år, men at hvis jeg absolutt ville, skulle dem gjøre det. Nå har det seg slik at jeg ut dette året betaler bare 25%, så jeg har veldig lyst til å få gjort dette nå slik at det slipper å bli så dyrt. Men så vil jeg jo absolutt ikke utsette det ufødte barnet mitt for noe. De hadde så lite lyst til å gjøre det under graviditeten, at de sa jeg til og med kunne få betale bare 25% hvis jeg ventet til neste år, altså etter svangerskapet.. Det synes jeg er ganske lenge.. Noen som har hørt noe om hvordan dette er? Er det så farlig å fikse et par hull under svangerskapet? Skal ta med prat med jordmor og lege, men ville gjerne spørre her først..
Knøttefrøken Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 har hørt at det ikke skal være noe problem med vanlig tannbehandling etter 3 mnd... men at man ikke skal røntges, men kan få bedøvelse og sånn... skal selv trekke 3 visdomstenner til høsten***GULP**** gruer meg som et uvær..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 jeg har selv vært hos tannlegen å fikset mange av hullene jeg har nå når jeg er gravid. Jeg er i samme situasjon som deg med at jeg betaler 25%,men det var tannlegen min som sa at hun skulle ta alle hullene å bli ferdig med det,den bedøvelsen man får er jo lokal bedøvelse,så det har ikke stort å si...Det eneste hun ikke gjorde nå er å trekke en visdomstann,den skal jeg ta når jeg har født
Suturtang Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Hei! Jeg jobber som tannlegeassistent.Hva slags tulletannlege har du??? )) Våre tannleger mener at det er absolutt nødvendig å ha tennene i orden når man bærer bebi.Selv har fåt imlantatbehandling i uke 16 og trukket visdomstann oppe 1 uke siden.(nå i uke 31)Det er absolutt ikke farlig med behandling.Litt verre med røntgen,men du får jo beskyttelse!.Hvis du venter 1 år jeg kan garantere deg at hullene blir så dype at du må ta rotbehandlinger og det er dyrtog komplisert.Ikke vent med det,nei! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å bli ferdig med det så fort som mulig Lykke til!
Luna** Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Hei. Jeg jobber også som tannhelsesekretær. Enig med suturtang. Bare vær obs på røntgen! Ellers går det bra
JANUAR GLEDE Skrevet 13. juli 2007 #6 Skrevet 13. juli 2007 Ikke tann ekspert, men er sykepleie snart. Tannlegen må jo forklare hvorfor han mener du skal vente. De er jo pålagt å begrunne den informasjonen de gir. Jeg ville ha spurte hva som er årsaken til ventingen. Er det medisinsk årsak, må du kanskje vurdere om du vil helst perioritere barnets helse og vente til neste år selv om det er smertfult! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå