78mod Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 hun er snart 7 mnd. Har spist grøt 2 gr daglig i en måned nå. Vi begynte litt med grønnsaker når hun var 5-6 mnd sånn at hun ikke bare skulle venne seg til søt mat, men hun nektet å spise gulrotmos, potetmos o.l. Og det nekter hun fortsatt. Jeg har også forsøkt middagsglass. Men hun kniper igjen munnen og griner. Grøt og frukt går ned på høykant da. Føler at vi snart bør begynne med det 3. måltidet, og tenkte middag ville være bra.Og så ta brød til slutt. Noen som har noen forslag til hva jeg skal gi? Bør jeg gi litt grønnsaksmos hver dag, eller skal jeg bare vente litt? Kanskje hun vil ha senere? Må jo snart spise mer fast føde enn 2 ganger daglig
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #2 Skrevet 12. juli 2007 Hei Jeg begynte med middag for ca 2 uker siden, da jenten vår var litt over 7 mnd. Hun har også to grøtmåltider. Jenten vår spiser et halvt middagsglass også får hun litt fruktpure til dessert. Har du prøvd ulike typer middagsglass? De aller fleste er det gulrot i, kanskje hun ikke liker smaken av det? Jeg fant et glass fra småfolk (mors lapskaus) som det ikke var gulrot i. Du kan jo prøve det? Dersom det ikke går med middagkan du jo bare gi hun fruktpure i stedet. Det finnes noen med ris i (Helios eller hva det heter) og noen med fullkorn (Nestle med banan og pasjonsfrukt). De metter kanskje litt mer enn vanlige. Ellers er det også noen glass med yoghurt i (tror det er en spesiell yoghurt som går fint å gi fra 6 mnd). Har også sett noen glass med eple og gulrot. Min jente likte ikke gulrotpure i starten, men etter jeg ga glass med eple og gulrot tror jeg hun vente seg til smaken. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå