Gå til innhold

sjæfen gir meg ikke timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber som ekstrahjelp på en klesbutikk, og det er nettopp blitt ansett nye sommerhjelper. Problemet er at de har ansett altfor mange sommerhjelper, dette går kun utover meg. Jeg har hver uke mye mindre timer enn alle ekstrahjelpene også de som kun jobber for sommeren. Når jeg tar det opp med sjæfen, sier hun bare "ja men du er jo gravid klarer du å jobbe mere da"..... JA DET KLARER JEG.

ååååå at det det går an, kan ikke akkurat leve av 14 timer i uka...

Blir så skuffet, føler meg så lite prissatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår veldig godt hva du mener. Sliter selv med samme problem. Har fått noen uker i sommer hvor jeg jobber vanvittig mye men andre uker jobber jeg ingenting!!

Skrevet

har det helt likt=/

synes det er urettferdig siden jeg har vært der lengere enn dem og bør da førsteprioriteres!

graviditeten har ikke vørt et hin der for et eneste arbedsoppdrag og jeg fungerer akurat slik som før!

Skrevet

fy fader...!!! så utrolig teit..hun burde jo å bruke deg masse nå før du ikke orker..!?!!!

jaja...sliter litt jeg å..fått ny jobb,har ikke informert om at jeg er gravid ...venter til kontrakten er skrevet..skal skrives i morra. men nå begynner det å bli vanskelig. det er meny matbutikk og er redd noen kommer innom som jeg kjenner,og de forsnakker seg..obs!!! jaja..ordner seg vell :)

men det er jo ganske viktig å jobbe så lenge vi orker..hvor langt på vei er du???

Skrevet

Dette kan jeg ikke forstå at sjefen din har lov til å gjøre. Uannsett om du er ekstrahjelp og ikke har kontraktsfestet antall timer pr uke, så skal du være naturlig førsteprioritet i og med at du ar lengst ansiennitet. Jeg syns du bør kontakte arbeidstilsynet, så får du vite hva slags lover som gjelder. Og dersom det sjefen din gjør er ulovlig så gjør h*n oppmerksom på det... I værste fall får du anmelde dette.

Uansett lykke til :-)

Skrevet

Det er sjikkelig kjipt, når vi bestemte oss for å prøve fikk jeg jobbe så mye at det tilsvarte 59% i mange måneder, de siste månedene så har jeg bare fått 12 timer på en hel måned!!!

Er slik at jeg er litt redd for fødselspenger!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...