silhah og emilie Skrevet 12. juli 2007 #1 Skrevet 12. juli 2007 i dag har jeg spist og drukket -3 kneipskiver med leverposteig, majones og agurk og drakk 2 glass vann - en neve chilli nøtter og et glass pepsi max jeg kommer til å spise noen pizza stykker før jeg drar på jobb 17.00 drikke ca 3 liter vann på jobb, er jo så tørr luft spis noe frukt eller en lett salat når jeg kommer hjem fra jobb ca 21.30:)
somm@r Skrevet 12. juli 2007 #3 Skrevet 12. juli 2007 Særlig sunn mat var det jo ikke med unntak av skivene med leverpostei og vannet. Pizza er visstnok det mest usunne en kan spise. Synes det var litt lite mat egentlig på så lang tid. Og hva med grønnsaker, frukt og meieriprodukter? Bør prøve å ha det til hvert måltid.
ape Skrevet 12. juli 2007 #4 Skrevet 12. juli 2007 Hørtes ikke sunt ut i mine ører...Ville spist oftere og heller mindre hver gang.. Og byttet ut kneipbrødet...
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 det med at pizza er usunt er tull.. det er alt vi gjør til pizzaen som er usunt... f.eks drikker brus osv..
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 syns ikke du er veldig usunn men syns du burdeh a mer rutiner på maten.. det tjener du inn selv også
nepomuk Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jeg ville spist oftere. Små, lette måltider med ca 3 timers mellomrom er det beste for forbrenningen. Ellers er det kanskje lurt å kutte majonesen, bytte ut chillinøttene og pepsi max med f.eks et par knekkebrød og en god fruktjuice (uten sukker). Og pizza har ganske mye fett pga osten, så det er vel heller ikke direkte sunt, men ok. Men veldig usunn? Nei, det synes jeg ikke du er ut fra denne beskrivelsen. Finnes nok mange verre eksempler på det der ute ;o)
SnupsaTupsa Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 veldig usunt er det jo ikke, men kunne jo klart vært sunnere Pizza kan være ok, det. Spørs hva slags pizza. Det er jo i utgangspuntet brød med tomat og ost... Ville spist grovere brød, mer grønt og frukt. Prøvd å droppe nøttene også bør du egentlig spise litt oftere. Men jeg er ikke den rette til å snakke. Her er teorien på plass, men ikke selvdisiplinen... ;P
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Vel, når du har spist pizza stykkene har du stappet i deg ca. 1200 kalorier...Og mye av maten har relativt høyt fettprosent..... I bare majones er det 11 gram fett for hver spiseskje... I et pizzastykke med f.eks pepperoni er det 12 gram fett... Så usunn, ja det er du!
somm@r Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Osten er usunn pga av alt fettet, bunnen er usunn pga hvetemel. Fyllet blir ofte usunnt med kjøttdeig og annet. Hva er det som er igjen da på en normal pizza? Pizza er kjempegodt, men desverre ganske usunn. Brus kommer ofte også i tillegg.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Nøtter er sunt, men ikke det som er rundt chillinøttene. Høy frettprosent betyr ikke nødvendigvis at det er usunt. Sunn mat og slankende mat er ikke automatisk det samme.
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #12 Skrevet 12. juli 2007 NEI, men det er heller ikke det jeg sier. Men i chilli nøtter er det ikke akkurat sunt... Heller ikke pizza... I mye annen mat er det ikke nødvendigvis usunt, men i denne maten så - JO...
silhah og emilie Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 12. juli 2007 det er ikke slik hver dag da så klart kneip er det groveste brødet jeg klarer å spise men spiser som regel husmann knekkebrød da majones måå jeg ha, bruker aldrig smør når jeg ikke jobber har vi sunnere middag da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå