Gå til innhold

Dere som gir flaske - trenger noen tips her! MME og MM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt fersk på det her og er en del ting jeg lurer på da. Hadde blitt kjempe takknemlig for svar!!

- Når man pumper, hvordan oppevarer man melka til du skal gi neste måltid da? Varmer du opp igjen osv.?

- Mme, kan man oppevare ferdig mme i kjøleskapet? Står på pakka at man aldri skal spare på, men har hørt av flere at den holder seg i kjøleskapet i opp til 3 døgn. Synes det høres litt drøyt ut.

Har dere noen andre lure tips? Som f.eks. når man skal ut på tur? Eller hvor mange flasker trenger man ca.? Vannkoker er det lurt og mindre strev eller funker det med å bare koke opp i kjele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumpet og hadde i kjøleskapet til neste måltid, men frøs ned hvis det skulle spares mer enn en dag.

MME: Jeg kokte opp vann, hadde på flasker i kjøleskapet. Når det var tid for mat varmet jeg vannet og hadde i pulveret. På tur hadde jeg en sånn termos til flaska for å holde vannet varmt.Hadde ferdig oppmålte porsjoner med meg som jeg blandet i rett før mat. Om ikke du har termosdings kan du bare koke vannet hjemme, ofte er det passe temperatur når det er tid for mat. Jeg pleide ikke å ha ferdig oppblandet stående, syntes det ga litt luft i magen til babyen. Jeg hadde ca 8 flasker tror jeg. Synes avent sine var best, stor åpning til oppblanding og rengjøring. Dr. Brown var tungvinte å rengjøre...

Satte flaska i vannkokeren for oppvarming, litt skeptisk til mikro jeg da;o)

Husker jeg brukte en del maltekstrakt for småen ble hard i magen av MME.

Ble litt langt dette. Du får spørre mer om noe var uklart;o)

Skrevet

mme:

man kan ha ferdi mme i kjøleskap i 1 døgn..tror ikke man kan dra det lenger...bakterier liker seg godt i melka..

jeg er godt fornøyd med bare kjelen,men om du skal på reis så er det fint med en vannkoker om du ikke har tilgang til komfyr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...