Gå til innhold

I morgen -på FREDAG DEN 13- skjer det....gulp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag, jeg er så moden som jeg kan bli, hodet er nesten på vei ut og jeg har 2 cm åpning; hva er det du venter på lille frøken??!!

Legen ringte opp til føden og der var det selvfølgelig fullt, så fikk time i morgen tidlig, da skal de ta vannet.

Også på fredag den 13. da..

Vet mange har skrevet om sine igangsettingserfaringer, men nå husker jeg jo ingen, noen som vil fortelle?!

Og da gjerne de som har tatt vannet, jeg trenger ingen modningskur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker det sved litt da de tok vannet. En 1/2 time etter var han ute:o). Hadde nesten full åpning da de tok det da.

Skrevet

Lykke til forresten!!!

Skrevet

Kan vel ikke si jeg ble satt igang.....hadde rier, noen veldige også...de toppet ctg måleren....jeg hadde bare 4 cm åpning så de tok vannet for at det kanskje ville lette litt på trykket....brukte en heklenål/strikkepinnelignendes pinne hva jeg kan huske som jm laget hull med....da fosset fint fostervann ut...gjorde ikke vondt, men merket ikke så mye til at det ble mindre vondt med rier heller. Gikk ca 1,5 fra de tok vannet til jeg hadde full åpning, trykket og jenta vår var ute.

Skrevet

Halv time???!!

Var du i aktiv fødsel i utgangspunktet da eller?

hjelpe meg..da rekker man ikke mye epidural etc..

Skrevet

Det å ta vannet skal jo også sette igang fødsel (visstnok)....ved at du får mer åpning og kan stimulere til rier.

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte som deg med forrige mann. Kom på skehuset uten rier, de tok vannet og fødselen satte i gang. Gjorde ikke vondt å ta vannet, men det satte i gang skikkelige rier. Tok åtte timer før han var ute. Følte det var en veldig fin fødsel. Lykke til!

Skrevet

Kokelimonke:

Jeg hadde fått stikkpiller tidlige på dagen for å sette igang, men det funka ikke noe særlig. Fikk petidin for å få sovet litt og DA begynte det selvfølgelig. Vannet gikk ikke selv om jeg etter hvert fikk full åpning. Vannsekken stod som en ballong og vi venta på mannen min, jordmora ville ikke ta vannet før han var på plass, for hun sa det kom til å gå fort. (Han rakk det akkurat;o))

Skrevet

Mange spm som melder seg nå merker jeg ;)

Ljuba fødeklar:

Hadde du noe åpning da de tok vannet? Og gjorde de deg klar for fødsel først, altså fikk du på deg sykehusskjorte etc, fikk nemlig inntrykk at man kanskje måtte ut å gå litt om ting drøyde..

Og hvordan opplevde du riene? bygget de seg opp så du rakk å "venne" deg til smertene, eller var det fullt kjør med en gang?!

hehe, mange spm dette men!

Skrevet

messe lykke til:):):) dette er jo et bevis for deg at fredag 13 ikke er noen ulykkes dag!!!! du får jo hilst på nurket ditt jo:):):):)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg hadde tre cm åpning da de tok vannet. Hadde holdt på med maserier i tre døgn da, men satte liksom aldri i gang ordentlig. Derfor de tok vannet. Jeg ble klargjort først, fikk klyster og skjorte osv. Var ikke fullt kjør med en gang. Det bygde seg sakte, men sikkert opp. Tror jeg stod fire timer i dusjen. Fantastisk sted å være, syntes jeg da:) Følte i hvert fall at jeg rakk å følge med riene og utviklinga. Har som sagt en veldig god opplevelse av fødselen i ettertid:)

Skrevet

Lykke til i morgen! Håper alt går bra og at fødselen blir en fin opplevelse for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...